olika sadlar?

lis1e

Trådstartare
här är ett blåbär till.

ska börja rida western med hästen, har kollat runt lite på olika sadlar. är det skillnad på sadlar till de olika grenarna egentligen?

har funderat på att köpa mig en westernbudget (som sadlen kallas) för dryga 3000:- hästen är inte min (än) och jag vill därför inte lägga ner en massa pengar på en sadel. dessutom finns det inte råd till en sadel för x antal tusen.

läste någonstans att det är bättre att köpa en sadel som är vid i bommen då man paden tar upp en stor del. sen är ju pållan bara 3 år och totalt omusklad så när musklerna väl kommer så blir ju hela ryggen förändrad på henne.

hur går ni tillväga när ni köper ny sadel?

Sv: olika sadlar?

Tyvärr är ofta sadlar i prisklassen 3000 väldigt dåliga. Jag skulle satsat på en begagnad westernsadel så får du den lite billigare i alla fall men om du vill ha en bra sadel får du nog vara beredd att lägga ut lite mer pengar.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag blev lite nyfiken på hur stor skillnad det är på dom olika Erreplus modellerna. Jag försökte kolla på dom olika sadelmakare men...
Svar
1
· Visningar
1 940
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Jag själv skulle aldrig ens tänka tanken på att prova ut en sadel själv, då jag känner att jag inte alls vet vad jag gör. Jag kan se om...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 700
Senast: Sibylla
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 163
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka