Olika Basset Hound

pippilotta

Trådstartare
Vill ha lite kommentarer om dessa två Basset, den första bilden visar en viltspårchampion som ständigt åker ut med tvåor på utställningar p.g.a att hon är för stram men kan röra sig ordentligt, den andra visar en alldeles för extrem Basset, så som dom verkligen INTE ska se ut men som uppfödaren ständigt får fram.
Skall påpeka att dessa kommer från 2 olika kennlar och att jag fått lov av fotografen (min bästa vän) att använda dessa bilder.

Jag vill ha kommentarer om vilken ni skulle välja och vad ni anser om dom.

SVCH Tik
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/0000.jpg

Hane:
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/IMG_14841.jpg
 
Sv: Olika Basset Hound

Båda var ju riktigt fina, svårt val:smirk:
Skulle nog tagit tiken tror jag..:D
 
Sv: Olika Basset Hound

Nja, vet inte :crazy: Jag kan inte så mycket om Bassethundar.
 
Sv: Olika Basset Hound

Aa, det var jättefina bilder :) Din kompis måste vara väldigt bra?
 
Sv: Olika Basset Hound

Japp, hon är jätteduktig på att ta bilder och hon är en äldre kvinna på lite över 60 år.:D
 
Sv: Olika Basset Hound

Enkelt, ;)

Den första (tiken) ser okej ut,
Hanen däremot ser ut som en skinnpåse, inte snygg alls i mina ögon.

det kändes ganska självklart, tycker jag. :)
 
Sv: Olika Basset Hound

Hannen är skrämmande. Samma hund som nämndes i Insider?
 
Sv: Olika Basset Hound

Tiken ser bra ut men hannen:crazy:

Hannen är alldeles för "skinnig", han borde med det där ha svårt att röra sig och det skulle jag klassa som djurplågeri.
 
Sv: Olika Basset Hound

tiken var jättefin!

hanen är ALLDELESS för extrem, han kan inte ha det lätt med skador på leder och magen.
 
Sv: Olika Basset Hound

Kan säga att jag blev riktigt förbannad och ledsen nnär jag såg bilden på hanen. Han är bara en skönhetsprodukt (även om jag tycker han ser rent förjävlig ut och skulle avlivat hunden om den var i min ägo) ..den kan knappast leva ett normalt liv. Snacka om att vara instängd i sin egen kropp.
 
Sv: Olika Basset Hound

Jag skulle ha tagit tiken. Hanen ser ju bedrövlig ut. Han måste få skavsår på magen när han rör sig.. den släpar väl i marken!?

Men ska jag vara ärlig tycker jag inte att någon av hundarna ser sund ut. Alldeles för korta ben till en så lång och grov kropp. Ändå såg tiken mycket sundare ut än hanen!
 
Sv: Olika Basset Hound

tiken ser sundast och trevligast ut :)

förvånande kommentar va ;)
 
Sv: Olika Basset Hound

Ingen....

...eller tiken i såfall, fast utan hänget under maggen.....det dröjer väl inte förrän det hänger lika som på hanen..

...hanen vill jag inte ens kommentera ....:mad:
 
Sv: Olika Basset Hound

Om jag måste välja: Helt klart tiken.
Basset är inte en hundras som tilltalar mig... men som sagt tiken ser iaf "normal" ut ( vad är normalt eg??)
 
Sv: Olika Basset Hound

Jag vill inte heller ha någon. Även tiken är har för korta ben och för mycket häng för min smak. Men lägg på några centimeter eller så och ta bort hänget under magen och vecken vid nacken, så visst.
 
Sv: Olika Basset Hound

Tiken ser bra ut men hannen:crazy:

Hannen är alldeles för "skinnig", han borde med det där ha svårt att röra sig och det skulle jag klassa som djurplågeri.

Jag håller fullständigt med dig om att det ska klassas som djurplågeri med så mycket skinn.
 

Liknande trådar

Övr. Hund .........Och det gick fort som attan, skulle egentligen inte ha någon mer hund just nu, men hittade en 5-årig Basset Hound tik som...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: pippilotta
·
Övr. Hund ...och det går jättebra med henne och Dino. :banana: Lite bilder som visar hur underbara dom är ihop, och vad kan bättre fostra en...
Svar
4
· Visningar
913
Övr. Hund Tycker att det är dags för en bildtråd med roliga bilder på era hundar. Vad som helst för bilder bara dom är roliga , så visa upp hur...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 846
Övr. Hund ....I går kom Jassica och Maggan hit med tåg från Örebro.:banana: Maggan är den Basset Hound som Jassica köpte och som är syster till...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: pippilotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp