Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad hittar man på när man besöker Öland i april?
Är intresserad av historia! Och mat
Var sugen på att besöka utgrävningsplatsen vid Sandby Borg. Men jag misstänker att vägen dit är lite bökig att köra den här årstiden..
Nåt annat tips?
Tror inte att det är stökigt. Jag gillar norra delarna av öland mestVad hittar man på när man besöker Öland i april?
Var sugen på att besöka utgrävningsplatsen vid Sandby Borg. Men jag misstänker att vägen dit är lite bökig att köra den här årstiden..
Nåt annat tips?
Just vägen ner till standby Borg är liten och bökig på sommaren. misstänker att @Linn-Nora syftade på det...Tror inte att det är stökigt. Jag gillar norra delarna av öland mest
Jag körde till Sandby borg för några år sedan. Tyckte att det svåraste var att hitta var man skulle svänga av vägen. Antar att man inte vill skylta för mycket med var det ligger med tanke på plundrare och att allt inte är utgrävt.Vad hittar man på när man besöker Öland i april?
Nåt annat tips?
Utgrävningen av Sandby borg är pausad och området är gräsbevuxet så man ser egentligen inget alls där nu.Vad hittar man på när man besöker Öland i april?
Nåt annat tips?
Vi var där för några år sedan mitt i sommaren (måste ha varit 2019) mitt i sommaren när det var guidning... men det är förmodligen ingen guidning nu...Utgrävningen av Sandby borg är pausad och området är gräsbevuxet så man ser egentligen inget alls där nu.
Jag var där med två av barnen i början av juni 2020 - när vi ledsnat på att sitta hemma i pandemin - och då fanns en liten holk med info intill borgen och i övrigt som sagt gräsbevuxet och betande kvigor på området.Vi var där för några år sedan mitt i sommaren (måste ha varit 2019) mitt i sommaren när det var guidning... men det är förmodligen ingen guidning nu...
Ja gräsbevuxet var det när vi var där men guider var det... det var det som gjorde grejen... annars hade det inte varit mycket att se..Jag var där med två av barnen i början av juni 2020 - när vi ledsnat på att sitta hemma i pandemin - och då fanns en liten holk med info intill borgen och i övrigt som sagt gräsbevuxet och betande kvigor på området.Visa bifogad fil 116710
Utgrävningen av Sandby borg är pausad och området är gräsbevuxet så man ser egentligen inget alls där nu.
Tack! Ska kika på din trådJag gjorde en tråd för länge sedan som sedan uppdaterades igen inför mitt första besök på Öland i somras. Fick MASSOR med bra tips i den!
Det jag minns allra starkast är kustvägen från den mysiga lilla orten Sandvik på västra sidan och norrut. Så otroligt vackert genom Jordhamn och skurverket! Samt även södra udden och stenmurarna som aldrig tog slut. Och rent allmänt så din natur. Museet i Himmelsberga var också bra tycker jag!