Öland nästa lördag?

bettysmatte

Trådstartare
Mamma har bjudit med mig på en en weekendresa till Öland nästa helg :) . Vi ska bo på hotell, äta gott och vara med på aktiviteter på kvällarna. Men vi har hela lördagen att utforska Öland, och nu undrar jag vad det finns för trevligt att hitta på? Mamma har googlat lite och det verkar som om mycket har stängt för säsongen? Vi gillar trevliga caféer, loppisar, bokaffärer, historia, osv. Någon som har tips :) ?
 
Allt på Öland är rätt utspritt och det tar tid att köra mellan olika platser. Tycker inte man hinner se supermycket på en dag pga allt bilåkande så en hint om ni ska vara i norra, södra eller mitten underlättar.
Men Södra har mest att se.
 
Allt på Öland är rätt utspritt och det tar tid att köra mellan olika platser. Tycker inte man hinner se supermycket på en dag pga allt bilåkande så en hint om ni ska vara i norra, södra eller mitten underlättar.
Men Södra har mest att se.
Okej. Vi ska vara i mitten.
 
Efter som min far är fågelskådare så hängde vi mycket vid Ottenby fågelstation i min ungdom 😅 Men det är fint där! Vid fyren Långe Jan. Så rekommenderar det ändå!

Albrunna har fina pumpor och från Havtornsgården kan man köpa god marmelad, med reservation för att de stängt för säsongen.
 
Allt på Öland är rätt utspritt och det tar tid att köra mellan olika platser. Tycker inte man hinner se supermycket på en dag pga allt bilåkande så en hint om ni ska vara i norra, södra eller mitten underlättar.
Men Södra har mest att se.
Ja precis var det jag tänkte.
 
Runt Färjestaden finns bl a Fredriks bröd och bakverk med fantastiskt fika. Gråborg en bit ifrån Algutsrum om man vill ha lite historia och det är fint väder. I Algutsrum finns även stenladan, gårdshandel med lokala produkter från hela Öland.

Söderut så kan man se naturhamnen i Beijershamn och inte så långt därifrån Karlevistenen. Ölands Örtagård ligger också i närheten.

Mycket är tyvärr stängt då turistsäsongen är över.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 021
Övr. Hund Tripphultsläger nummer två hade ju sitt avslut igår, men när jag väl kommit hem hägrade bara duschen och sängen. Nu tänkte jag dock...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 144
Senast: wtf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp