Ökozonbehandling mot eksem?

S

Sveipur

Efter att ha provat det flesta preparat som finns på marknaden mot eksem, har vi nu äntligen tänkt prova Ökozon. Är det många här som använt det? Vad har ni fått för resultat?

Sv: Ökozonbehandling mot eksem?

Jo, vi började använda det för några år sedan på våra exem islänningar, innan dess hade vi testat mängder av exempreparat utan någon vidare framgång...
Ökozonen har gjort att alla islänningarna med exem slutat klia sig (vi har dock exemtäcke på dom) under sommaren :) och har fått jätte fin man & svans igen :rofl: !
Ökozon rekommenderar jag varmt att använda, det kanske kostar lite men det väger ändå upp kostnader för andra preparat som kanske inte fungerar/fungerat.
Vi brukar köpa ett "paket" med både flytande Ökozon, tärningar,
kosmetozon, lasozan, moskitozon & shampoozon . Allt brukar vi betsälla från Manex . Läs mer på deras hemsida:
http://hemsidor.torget.se/users/i/ingel/manex.htm

Sv: Ökozonbehandling mot eksem?

Min erfarenhet är att det hjälper. Dock har kusen jag har erfarenhet fortfarande täcke dygnet runt och får sår (han har extremt gravt eksem), MEN det stora pluset är att han verkar få mindre klåda. Inte minst för psyket tror jag det är skönt för honom att slippa denna.

Han smörjs var tredje dag med en av krämerna på hela kroppen. Övriga dagar används myggmedlet. Han får knortar och flytande från tidigt på våren och knortarna äter han hela säsongen. Ibland stötvis under någon vecka även flytande igen (om han tycks försämrad).

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 555
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31