Katur

Trådstartare
Hej!

I morgon ska jag börja att behandla min Islandshäst med Ökozon. Det jag undrar är om man ska smörja med Moskitozon i manen och svansen, alltså som vanligt "smörj" och också använda det som myggmedel på kroppen. Får man ta det på hästens skap?

Jag förstår ej skillnaden på moskitozon och kosmetozon? Förutom att de ej får användas tillsammans och att kosmetozon inte ingår i a,b, c kuren.
Behövs de andra produkterna förutom de som ingår i a,b,c kuren, om eksemet blir fint?

Hoppas det inte blev för rörigt och att ni kanske kan reda ut mina funderingar!

MVH Maria
 
Sv: Ökozon

Du ska använda moskitozonen som skydd mot insekter.
Kosmetozonet använder du enbart till sår. I så fall använder du inte moskitozonet på det ställe som såret finns.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en islandshäst på 11 år och förra sommaren så upptäckte vi att han har fått sommarexem. Vi började behandla så gott vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 535
Senast: linda93
·
S
Hästvård I år är det värre än någonsin. Bara i början av juni och det är redan värre än vad det brukar vara när det är som värst. Nu är det 7:e...
2
Svar
33
· Visningar
3 746
Senast: martha
·
Islandshäst Regler för forumet "Tävla Islandshäst" Detta forum är avsett för diskussioner kring Tävling och Träning av Islandshästar utrustning...
2
Svar
39
· Visningar
10 163
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp