AnnaJL
Trådstartare
Jag försöker göra min f.d travare lite mindre travare och mera ridhäst och vi har kommit en bit påväg, i alla fall i skogen, har inte tränat så mycket på bana än. Men vårat (hans) problem är att han är så okoncetrerad när vi är på ridbanan. Eftersom vi inte har tillgång till ridhus så rider vi ute i en paddock som ligger intill en väg som det kanske kommer en bil i kvarten på, men det går rätt mycket folk förbi och min häst kan inte låta bli att titta på alla dessa intressanta människor. Jag försökte träna att rida på volten idag och ställa honom men eftersom huvudet flyger upp på honom hela tiden för att han ska titta så blir det inte så mycket att ställa. Han går jättefint när det inte kommer någon men sen glömmer han bort sig och vi får börja om.
Jag försöker rida omväxlande vägar och byta håll i volten, ibland efter bara ett varv för att han ska vara uppmärksam men det hjälper mycket lite...
Är det nån som har nått tips??
Mvh Anna
Jag försöker rida omväxlande vägar och byta håll i volten, ibland efter bara ett varv för att han ska vara uppmärksam men det hjälper mycket lite...
Är det nån som har nått tips??
Mvh Anna