Okej, handen på hjärtat hundbuke- någon mer än jag som faktiskt INTE har superpli

Sv: Okej, handen på hjärtat hundbuke- någon mer än jag som faktiskt INTE har superpli

Kl:

Jag tycker jag har hyfsad lydnad på min. Hon går lös för det mesta och kommer på inkallning. Hon håller sig i trädgården utan att sticka någonstans (inget staket). Hon tigger inte i vardagen, men tigger när det är kalas, picknink eller någon situation som inte hör till vanligheterna.

Men! Däremot stjäl hon mat om tillfälle ges.
Hon tar aldrig mat från sofford, matbord eller köksbänkar, nej hon kan helt obekymrat stjäla maten ur handen på en! Särskilt små barn kan råka illa ut, deras händer är ju i precis rätt höjd ... :crazy:
Ärligt talat har jag aldrig hört talas om en hund som stjäl så obekymrat helt öppet, de flesta brukar ju ta mat när ingen ser men det gör hon aldrig.
På julafton var min brorsdotter på väg att stoppa en ischoklad i munnen och då kom hon blixtsnabbt farandes ifrån ingenstans och norpade den mitt framför hennes ögon. Hon svalde den med folie och allt (kom upp dagen efter på köksgolvet)!
En annan gång tog hon en korv med bröd som pappa skulle ge en annan systerdotter. Precis när han sträckte sig för att ge bort korven och hon sträckte upp händerna för att ta emot den, kom hon farandes som en oljad blixt och svalade den hel typ.

Sv: Okej, handen på hjärtat hundbuke- någon mer än jag som faktiskt INTE har superpli

Jag tror jag har mött dig och din lilla sötnos! Och jag var iaf impad över hur lydig han var!

Ja jo han brukar ju vara rätt duktig, men har kommit in i någon sorts trotsperiod. Matte försöker dessutom sluta röka så tålamodet är inte riktigt på topp just nu:o

Bor du också här i Lilla sunnersta eller var har du sett oss? vad har du för hund? (har lättare att komma ihåg hundar än folk man möter). Behöver din hund lite hundkontakt så är min med på lek 24/7 :laugh: (och matte tackar inte nej till lite social kontakt heller..)

Senast ändrad:

Jaaa!! Nu blev jag glad! Jag har en welsh springer! Pm en tid och dag eller säg hej nästa gång du ser oss! Jag har ganska långt rödbrunt hår och hunden är mest glad och lerig och vimsig :)
Jag bor typ i lilla sunnersta, traskar iaf omkring i de där hagarna :)

Inte på nån av dom har vi pli! Men..

R (9år, e setter) Beter sig väldigt väl mot andra människor och hundar. Sen vi fick hund nr 2 har han slutat bry sig om andra hundar på promenad. Har får oftast gå lös när omgivningen passar (Alltså inga bilar/cyklar/mkt människor) Han har vi haft sen 8 veckor. Tigger gör han och drar i kopplet. Men beter sig bättre när jag och syster tar han om honom.

X ( snart 8år, saluki) fick vi hem 2005 som 4åring) Vet inte om han inte KAN eller om han bara blir sjukt stressad när det ställs krav (tex komandom) Han har aldrig gått lös och vi låter honom inte göra det heller. Men han tigger inte, flyttar på sig när man puttar på honom och är sällan "i vägen"

E (snart 5år, saluki) Vi fick hem honom i mellandagarna 2008 och har ännu inte kännt in varandra. När han kom så hoppade han dock efter cyklar, bilar och andra människor. Detta är nu stort sätt borta. Tigger gör han med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka