ako
Trådstartare
Sv: Okej, handen på hjärtat hundbuke- någon mer än jag som faktiskt INTE har superpli
Ha, ha! Sådant här är ju intressant! Tänk att det inte hänger ihop.
jag har extremt lydiga hundar, men helt utan hyffs
Båda mina hundar är extremt lydiga till vardags (och självklart på träningsplanen). Dom kommer till 200% på inkallning oavsett störning (även om man kan få påminna den yngre om att de faktiskt gäller henne också),
dom stannar så det blir bromsspår när jag ger ett stanna-kommando, dom går efter handtecken så jag lätt kan flytta dom både fram, bak och sidledes på vägen under promenaden,
dom vet själva att varje gång vi får möte av människor/hund/cyklist/bil så kommer man till mej, där behövs inget kommando.
Lägger jag dom utomhus så ligger dom kvar tills jag säger nåt annat, även om jag går ur synhåll.
Dom är helt enkelt väldigt behändiga och lydiga utomhus.
Dom är däremot fruktansvärt ohyfsade
Dom hoppar på besökande så de nästan är pinsamt (den ena ylar och pratar dessutom av glädje), dom tigger som vansinniga så fort någon rör sej i köket om de eventuellt är fråga om något ätbart,
dessutom hoppar dom gärna efter händerna när folk håller i något ätbart (dock inte på mej).
Dom "halv-drar" ständigt i kopplen när vi är ute (därför är dom oftast lösa).
Kommer det någon under promenaden som jag hejjar på beter dom sej som rabiata monster.
Så jag är väl en sån där "typisk lydnadsmänniska" som tävlar Elit men har monster utanför planen![]()
Ha, ha! Sådant här är ju intressant! Tänk att det inte hänger ihop.