Okänslig häst

W

wahsi

Några tips på bett till okänslig häst i munnen. Stor stark hoppar 145,150 klasser gått på de flesta bett just nu tredelat sprenger med martingal men blir för svagt nu.. behöver något annat nu ett tag framöver.. inte fööör mkt backning va tror ni baucherbett? gag?

:mad:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Okänslig häst

Mer markarbete med småhinder är mitt tips för att få en mer lyhörd häst.

tycker du ska träna din häst på lydnadsövningar. går de så pass höga klasser så borde du få den lydig istället för att betsla upp.

Några tips på bett till okänslig häst i munnen. Stor stark hoppar 145,150 klasser gått på de flesta bett just nu tredelat sprenger med martingal men blir för svagt nu.. behöver något annat nu ett tag framöver.. inte fööör mkt backning va tror ni baucherbett? gag?

förmodar att den är lydig på marken, men att du kanske är "liten" ryttare på denna stora hästen, eller är den helt enkelt bara för pigg på banan. så har i alla falll jag haft det, och då red ja på ett mylerbet. men är osäker på om dessa är godkända i år. vet bara att man får tävla på dem till 100% nästa år. de vrider sig i munnen och hästen kan då intre "ta" bettet. sen har jag ett bett idag på mitt sto som är underbart att rida på men de finns inget speciellt namn på det, det är ett rakt gummibett, men det är gjort på mjukare material än ett vanligt gummi bett och så är det ingen metallstång innuti så det är mcket flexibelt. då kan hästen aldrig bita riktigt tag i det för det är så mjukt att det ledar sig överalt, dock inte så mjukt att det viker sig, det är rätt hårt om du försöker "böja" det själv, men ´det är verklöigen bra!

Mer dressyr och markarbete för att få hästen mer lydig är alltid bra. Det är tillochmed bästa sättet ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag skulle behöva lite tips på vad jag kan testa för bett på min D-ponny. Han har väldigt fin och känslig mun vid uteritter och i...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 085
Utrustning Har ni några tips till bett till känslig häst? Min häst har ett sprengerbett, dynamic med d-ringar, vilket fungerar bra men upplever att...
Svar
7
· Visningar
2 267
Senast: user19728
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar