Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett djur kan aldrig vara första ledet i näringskedjan. Näringskedjan börjar med de gröna växterna som producerar näring genom fotosyntesen. De gröna växterna blir sen föda åt djuren, åt konsumenterna. Du kanske menar förstahandskonsumenterna/växtätarna?Fetter från mjölkkossor, och slaktdjur lär inte innehålla särskilt mycket anrikade gifter, dels för att de är i första ledet i näringskedjan, dels för att de inte lever särskilt länge, och dels för att de är ämnade för konsumtion av däggdjur som människor med ett livsspann upp till hundra år.
En annan aspekt är vilken typ av fett som hunden föredrar. Mina hundar har älskat animaliskt fett, och har valt det framför vegetabiliskt alla gånger. Och något annat är väl inte att vänta sig av en köttätare. Det är inte samma fetter som är nyttiga för hundar och människor eller hästar.
Om jag hade en hund som behövde gödas skulle jag hälla smält osaltat smör på maten eller ge hunden smör i en skiva, ge fet ost som träningsgodis och fettranden på skinkan eller entrecoten förutsatt att hunden inte har några matallergier.