Öka på proteinet?

arabia

Trådstartare
När är det dags att öka på proteinet för vinterpälssättning?
Iår är det första gången på flera år jag inte har ston med föl vid sidan o har därmed inte behövt tillskottsfodra på hela sommaren ( de brukar få rätt mkt smrp för att inte falla ut)

Nu börjar betet tryta lite o de har börjat få hö till natten, dock är det sent skördat pga den regninga sommaren o därför befarar jag dåliga värden (vi ska skicka på analys men än är det inte gjort).

Tänkte börja stoppa i pållarna lite Lusern när jag är där.

Sv: Öka på proteinet?

Lite beroende på var i landet du bor men det bör vara nu som det är dags. Jag bor ju långt söder ut och här är det dags.

Liknande trådar

Foder & Strö Vet att det finna massa trådar ang detta men hittar inte direkt det jag söker. Har en vbl travare, val på 165cm som alltid varje vår...
2
Svar
21
· Visningar
3 035
Senast: arabia
·
Foder & Strö För några år sedan var det någon som skrev här om någon (hästkarl på island ??) som ökade proteinmängden tills hästarna började svettas...
2
Svar
26
· Visningar
7 598
Senast: älgen
·
Foder & Strö Årets hö-sommar fanns inte här. Det egna höet är för första gången kvar på åkern (hästarna gillar vinterbetet dock). De som lyckats få...
2
Svar
26
· Visningar
2 330
Senast: tgd
·
Foder & Strö Fråga om \"urfallning\" Igår fick jag en fråga från en tjej i stallet ang foder. Hon var tämligen förtvivlad eftersom hennes häst...
Svar
19
· Visningar
1 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka