Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Här är en som tänker på dig! *vinkar* Men jag har inga goda råd. Skulle kanske vara att göra som min mamma då, gå ut och rykta korna kraftfullt. Annars låter ju I_Us förslag vettigt, lugn och ro och vila. Kram!
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Jag vet att du tänker på mig :love:

Ja det är nog lugn och ro som är det bästa receptet just nu, fast jag trodde att det var just det jag tog.

Rykta en ko med huvudet lutat mot den varma komagen, blunda och suga in doften och höra hur kossan tuggar sitt hö. Ja det skulle jag definitivt kunna göra *blundar och njuter av tanken".

I dag har liten bebis även lyckats med konststycket att komma åt en massa nerver.

Jag tror snart att det är meningen att det skall vara så här, så man skall bli överlycklig över förlossningen med all den smärta som det innebär. Och se framemot smärtan, för den betyder att det snart är över och den nya familjemedlemen är hos oss :love:

Och ja, trots all gnäll just nu så är det värt allt ändå. Men jag känner mig uppgiven just nu, det tar ju sådan tid.

Kramar i massor till dig :love: :love:

********************

Hittade en länk som är otroligt läsvärd för alla som väntar barn, både mammor och pappor.
Givetvis är den bra och intressant för alla.

http://www.barnsidan.se/cldoc/85.htm
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Det är lite roligt det där med att ge upp, jag gav upp efter att jag gått 14 dgr över tiden och varit hos barnmorskan och allt var så lugnt och fint mm kl 14 när jag var där.

Då gav jag upp tanken på att komma igång själv men kl 19 på kvällen när jag pratade med en kompis så kom värkarna sakta men säkert med 7 min mellanrum och vid 23 tiden var det 3 min mellan dom, nu tog det ju tid ändå för han är inte född föränn dgr senare men han kom ut iallafall :D

Det kommer när det kommer, jag tror inte att man kan påverka det så mycket utan när det ska komma så kommer det, jag prövade massor med knep som jag skrev om tidigare i denna tråd och jag gav upp när jag hade gått tiden ut och gick ändå 16 dgr över.

Försök att vila det du kan och blir det för olidligt så ska du ta kontakt med förlossningen för sova behöver man!
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Det är nog så sant det du skriver, det är lika bra att ge upp. Bebisen kommer när han vill. När det är för trångt så sänder liten ut alla de hormoner som skall till för att det skall starta på riktigt.

Lika bra att inse att det är så och att det är så det skall vara.

Samtidigt som jag verkligen har gnällt av mig här, så får jag så dåligt samvete över mitt gnällande.
Jag vågade knappt andas ett ord innan om hur jobbigt jag hade det, eftersom denna lilla bebis kommer till oss mot alla odds.
Kändes så fel att klaga på något överhuvudtaget, vi är ju så glada för detta under. Vi längtar så efter vår ängel :love:

Nu skall jag snart köra dottern till förskolan, sedan skall jag vara hos BM kl 9. Sedan skall jag ta några kuddar och krypa ner i soffan, försöka stänga av huvudet och sova.

Jag har inte sovit många timmar i natt heller.

Kram på dig :love:
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Hellre gnälla av dig på oss än vända gnället inåt!

Är dottern lika otåligt väntande som ni?

*väntar med dig nu... i luuuugn och rooo* :D
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Hellre gnälla av dig på oss än vända gnället inåt!

Är dottern lika otåligt väntande som ni?

*väntar med dig nu... i luuuugn och rooo* :D
Ja vända det innåt hade ju varit självklart för mig en gång i tiden som är passé nu :)

Vad det du gjorde så jag somnade på soffan, vaknade av att någon snarkade bredvid mig bara för att vakna och upptäcka att jag var själv :eek:

Åhhh, när du skriver sådär *i luuuugn och rooo* så kommer jag ihåg första gången vi pratade i telefon och jag lade mig på soffan med luren i örat och du hade en avslappningsövning med mig med din underbara speciella dialekt, minns det som om det vore i går nu :love:

Men du, du kan ju spela in en massa lugn och ro övningar på band eller dyl och skicka till mig, så kan jag lyssna på det på förlossningen :idea: :bump: :bump: *Åhhh, vad jag är smart :p *

Nähä, nu måste vi snart ses igen, det här går inte längre snart.

Kram på dig och hälsa herrn :love: :love:
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Jag tycker inte att du gnäller du berättar hur du känner och det är helt OK tycker jag!

Jag ska tänka på dig och jag hoppas att jag får snosa bebis nån gång :love:
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Hej, hur gar det med knepen? Tyvarr verkar ingenting funka for mig. Angnade hela forra vecka at att testa allt, langa promenader, fardknapp, ga i trappor, stark mat, stada, tvatta fonster, baka, hallonte, ja allt helt enkelt men utan resultat. :(

Den har veckan har jag dock bara tagit det lungt och legat pa soffan. Ska dock in pa igangsattning imorgon, far hoppas att det funkar i alla fall, borjar tro att lilla bebisen vill stanna dar inne for all evighet :p

Gaah, kom just pa att om 24 timmar kanske jag ar mamma. :eek: Sa laskigt underbart. :love:
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Jag tycker inte att du gnäller du berättar hur du känner och det är helt OK tycker jag!

Jag ska tänka på dig och jag hoppas att jag får snosa bebis nån gång :love:

Tack :)

Klart du skall snusa bebis, fattas bara :p
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Hej, hur gar det med knepen? Tyvarr verkar ingenting funka for mig. Angnade hela forra vecka at att testa allt, langa promenader, fardknapp, ga i trappor, stark mat, stada, tvatta fonster, baka, hallonte, ja allt helt enkelt men utan resultat. :(

Den har veckan har jag dock bara tagit det lungt och legat pa soffan. Ska dock in pa igangsattning imorgon, far hoppas att det funkar i alla fall, borjar tro att lilla bebisen vill stanna dar inne for all evighet :p

Gaah, kom just pa att om 24 timmar kanske jag ar mamma. :eek: Sa laskigt underbart. :love:

Ja jag har hållt på som du, men det hjälper inte. Lika bra att ta det lugnt, och klappa bebis på stjärten och killa lite under fötterna :)

Och jag önskar dig så mycket lycka till jag bara orkar, berätta hur det gick.

Hur känner du dig, nu när du vet att det snart stundar liten bebis?
Är du nervös eller tycker du bara att det är skönt att det äntligen blir av?

Lycka till kramar i massor!

Peppdans :banana: :banana: :bump: :bump:
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Tack!

Pendlar mellan nervositet, lycka och en kansla av overklighet. Och lattnad over att det snart ar klart. Det ar ju sa svart att forsta att det man vantat och forberett sig for i 9 manader snart ar har, en ny manniska, som jag ska ta hand om... ja jag antar att man aldrig blir helt forberedd.

Lycka till du med!!
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Eftersom det senaste inlägget här är den 21 så kanske bäbis kommit nu. Jag har annars ett roligt knep. Jag och min sambo spelade tv spel och skrattade och tjoade i några timmar, sen gick vattnet. kanske för att man inte tänkte på värkarna och att jag haft dom i 2 dygn, visserligen inte så länge. Men var kanske avslappnad och då vart det dax. El så ville sonen oxå spela. hihi.
Blivit nå??
Lycka till iaf....Kramar
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Ja glädje kan faktiskt hjälpa! DET glömde jag ju att sist när jag hade så ont och bara ville ha ut barnet så gav jag upp tillslut och gick på kaninhoppning, hoppade tom men behövde inte böja mig då kaninen var duktig och sprang själv. Detta var 20 dagar före beräknad tid, 3 dagar senare kom han ju oxå! Och jag var lyckligare än ngnsin efter den dagen eftersom jag kom ut bland människor och då likasinnade, man isolerar sig lätt mot slutet spec med sin smärta, och jag behövde folk och tänka på annat!
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Nej liten bebis har inte kommit ännu, han väntar ut sin tid.
Många falskalarm har det varit, men vi har åtminstånde inte kört till förlossningen för att vända och köra tillbaka.

Jag försöker inte att tänka så mycket på det nu, utan ta dagen som den kommer.

Är så trött bara, men det är ju bara att lyssna på kroppen för den är säkert mycket klokare än mitt huvud :p

Det där med glädje i livet kan jag bara skriva under på, vi hade folk här i helgen och jag var lite sådär lagom glad för att de skulle komma.
Men så roligt vi hade :D :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp