Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

The Great White Shark

Nu när jag går in på den fjärde dagen av värkarbete, så slog det mig hur många "knep" det finns för att komma igång ordentligt.

Jag läste att det är hormoner som styr, men låg i soffan och funderade på den gamla knepen.

Så vilka råd har ni fått under era graviditeter eller hört rätt om ni inte är gravida.

Det jag hört är att man skall storstäda, putsa fönster, springa i trappor, färdknäppen (fungerar inte här i varje fall, vi har testat :angel: ), Risinolja (tänker utan tvekan avstå :eek: ).

Fungerar knepen tror ni, trots att jag läste att allt detta är skrönor och det är bara bebisens hormoner som talar om för kroppen att det är dags.

Och vet ni något knep som ni tror verkligen fungerar, så fram med det omgående för nu är jag hjärtinnerligt trött på det här.
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Frågan är ju var exakt dessa punkter sitter, men det ska finnas en punkt på fötterna som ska masseras, tryckas på och en punkt mellan tumme och pekfinger. Jag tryckte där och masserade fötterna iallafall men har glömt var manen tryckte nu. Och se jag födde inte långt därpå men vad vet jag liksom...hade då haft förvärkar i en vecka och födde 17 dagar före.
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Åhh, leta, leta efter punkter :)
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Min kära mor har fött tre barn... Mina två bröder fick bråttom ut när mamma åt surströmming:rofl:
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Före mig så fungerade färdknäppen då.
Sedan så gick det fort.
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Surströmming är likvärdigt med Risinolja och tänker inte prövas...ÄN i varje fall :crazy: :)
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Kanske skall se till att färdknäppen utförs minst två ggr om dagen så skall vi väl träffa rätt tillslut, och knäppen ligger närmare kring hjärtat än de två tidigare råden :angel:

Och är det inte så att det de använder för att sätta i gång en förlossning finns i utlösningen fast mer koncentrerat, kanske skall be sambon samla i hop en bunke :idea:

Sedan allt på en gång - hmm - kan man använda en gammal avmaskningsspruta till själva insemineringen?
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

På min senaste bf började vi med färdknäppen på morgonen.
Sen tog jag en långpromenad.
När jag kom hem hade jag tvättstugan så det blev mycket spring i trappen.
Passade även på att tvätta fönster.
Gick och la mig vid midnatt och tänkte att bebisen kommer väl om en vecka.
Men 5 timmar senare var han född :love:
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Jag tror att upprepade färdknäppar är bäst.
Så att liksom livmodertappen bearbetas av hormonerna under en längre period.
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

*KL*

Tydligen ska värkarna kunna stimuleras om man masserar bröstvårtorna, man får igång oxytocinnivån på det viset. Kanske värt ett försök?
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Jag högtryckstvättade hela släpet och mockade två boxar på kvällen dagen innan förlossningen. :angel:
Under natten gick vattnet och senare nästa kväll var han född. :love:Två veckor för tidigt och det var min första.

Jag var aktiv under hela graviditeten, var i stallet, red, mockade, städade hemma och grejade i trädgården in i det sista.
Jag tror att det bidrog till att han kom ut lite för tidigt.
Man slapp ju gå och vänta i alla fall, även om allt inte var riktigt förberett. :angel:
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Min kära mor har fött tre barn... Mina två bröder fick bråttom ut när mamma åt surströmming:rofl:

Det skulle jag också ha fått... och jag förstår The Great White Shark att hon inte intar det... :D
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Ta det lugnt och passa på att vila inför förlossningen.

Visst kan jag även förstå att det är jobbigt att vänta när det redan satt igång lite. Men bebisen kommer när den är redo för det:love:

Har du pratat med BM om att ev ta hål på hinnorna?

Lycka till och hoppas att din underbara bebis kommer snart!
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Jag badade bastu och fick sammandragningar som gick över så fort jag gick ut från värmen, jag hade sex som en nymfoman och det fukade inte heller, jag promenerade i timmar och ändå är sonen född 16 dgr för sent.....
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Jag slutade med färdknäppar, slutade jobba, gick hem och la upp benen i soffan och kneeeeeeeeep så bebin garanterat inte skulle ta sig ut innan nyår (var planerad tredje veckan i januari)

Efter två timmars vila kom en stört-öppningsblödning och sen kom bebin :p
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Tack alla för alla knep :bow:

Som det känns just nu så kommer jag snart att testa precis allt och det samtidigt :crazy:

Vaknade för en timme sedan och har en sådan kramp i benen och kan inte sova, försöker gå runt lite för att se om det släpper.

Nu går jag in på den 6:e dagen med blandad styrka på värkarna, slemproppen kommer lite i taget.

Jag vet ju att det är på gång, men allt detta tröttar ut mig och jag har nog aldrig varit så trött.

Skall promenera lite till nu och försöka somna en stund igen, det är inte roligt att vara så trött men inte kunna sova för det gör så ont. Tröttheten gör väl att det är svårare att stå emot allt som gör ont.

Kram till er alla :love:
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Låter som att du har det jobbigt och i värsta fall bör du kontakta förlossningen och berätta hur du har det. Förragången hade jag det som du och jag var så trött, så att jag fick en sovdos med en massa piller som gjorde att jag sov oavbrutet i 7 timmar. Det var så skönt.

Jag tror det var bricanyl och alvedon och så nån sömntablett. Allt för att låta kroppen återhämta sig.

Lycka till och glöm inte att fylla på med mat och massor med Vätska!
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Du kanske är för aktiv?
Bebisar kommer när man slappnar av.
För då så är man ju i säkerhet i "grottan".
Silverkedjan gjorde en riktig "grotta" där och då så kom ju bebisen.
I det fallet så gällde det ju att passa på när det blev lugnt, för det visste man ju inte när det skulle kunna bli igen.
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Jag skall träffa barnmorskan i morgon och skall prata med henne om det skulle kunna finnas något som framför allt kunde göra så jag sover bättre om nätterna.

Äter försöker jag göra så gott jag kan, har tappat matlusten de senaste dagarna. Dricker gör jag som en tokig, och de senaste 14 dagarna har jag fullständigt vräkt i mig mjölk.

Men jag kissar inte så mycket som jag känner att jag borde göra, tänker på mängden vätska jag dricker.

Men jag svettas verkligen mycket och framför allt på nätterna, sängen är dyblöt varje gång jag vaknar på natten.
 
Sv: Ok ,fram med de gamla startaförlossningsknepen

Ja det är nog så att jag är för aktiv, pratade med ett par vänner i dag och beklagade mig att jag inte gör någonting alls, att jag inte orkar.

De frågade mig vad jag har gjort de senaste dagarna och de undrade vad jag höll på med och beodrade vila.

Men jag känner verkligen att jag inte gör någoting när jag jämför med innan, men jag förstod att jag borde ta det lugnare än jag gör.

Här har jag verkligen problem med min adhd, jag lägger mig i tex soffan och är så förtvivlat trött. Men huvudet ger mig ingen ro alls, jag bara tänker på vad jag borde göra. Tillslut så kan jag inte ligga kvar utan måste upp och göra det jag tänker på, för annars får jag ingen ro.

Så nu måste jag bestämma mig för att helt enkelt reducera ner så mycket det går och försöka hitta en balans.

Så du kan mycket väl ha helt rätt i att jag kanske är för aktiv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp