L
Liquid Diamond
Fick analysrapporten på höet idag. Det var som jag befarade - att det är ett proteinvärde i det som är pretty useless...
Mina hästar är en unghingst på 10 månader, Arabiskt Fullblod, och en 19 årig Islandsvalack som har ganska lätt att lägga på hullet. Islandshästen tränas inte alls och dom rör sig väldigt lite i hagen, däremot är det kallt klimat här uppe och dom har ett ganska kallt stall.
Unghingsten har fått 3 kg Nya Krafft Groov och ätit runt 7 kg hö per dag.
Islänningen äter lite mindre hö, 6 kg kanske och får 0,3 kg betfor per dag.
Höets värden:
TS - 4%
MJ - 7,5
Smrp - 33
Ca - 2,4
P - 1,7
Mg - 0,8
Kollade upp nuvarande foderstat med Hippcampus program och den hade underskott av det mesta, som jag befarade.
Nu tror jag att jag skulle uppskatta lite hjälp, för jag försökte lägga in andra foder i beräkningarna men allt blev bara dåligt.
Someone?
Mina hästar är en unghingst på 10 månader, Arabiskt Fullblod, och en 19 årig Islandsvalack som har ganska lätt att lägga på hullet. Islandshästen tränas inte alls och dom rör sig väldigt lite i hagen, däremot är det kallt klimat här uppe och dom har ett ganska kallt stall.
Unghingsten har fått 3 kg Nya Krafft Groov och ätit runt 7 kg hö per dag.
Islänningen äter lite mindre hö, 6 kg kanske och får 0,3 kg betfor per dag.
Höets värden:
TS - 4%
MJ - 7,5
Smrp - 33
Ca - 2,4
P - 1,7
Mg - 0,8
Kollade upp nuvarande foderstat med Hippcampus program och den hade underskott av det mesta, som jag befarade.
Nu tror jag att jag skulle uppskatta lite hjälp, för jag försökte lägga in andra foder i beräkningarna men allt blev bara dåligt.
Someone?