Oj så glad jag blev =)

fiaskurken

Trådstartare
(Kanske inte ligger i rätt forum...)

Hittade stallplats, helinackordering, allt utom mockningen för endast 1400 pix. Fasen, så billigt är det ju inte ens om jag åker och hämtar spån och hö och kraftfoder själv :banana:

Sv: Oj så glad jag blev =)

Fick allt inkl. mockning för 1200 här :angel: Ridhus och ridbana på det med. :angel:

Lyckliga människor.... bara hösilage till mina två häatar går på 1900:- /månad... :crazy: ;)
(har dem hemma o sköter allt själv)
Kollade lite på stalll häromkring förut, biligaste ligger på 3500:- :D jag vill flyyytta ;)

Senast ändrad:

Allt är ju relativt beroende på var man bor.

Bara till att gratulera att du verkar ha hittat ditt drömställe!

Dyra pengar ni lägger ut.........Det är inte billigt att ha häst. Innan jag hade eget stall betalade jag 800kr per häst och då ingick allt. 1 1/2 år sedan. Visserligen hade bonden sitt eget hösliage och spån.

Det beror på vad man vill och vad man är ute efter men jag skulle tänka mig att hyra ut några platser i mitt stall. Skulle aldrig ta sådana fantasi summor. Vad betalar ni för hö och strö egentligen? Jag betalar ca 1,15kr/kg hö och det är bra hö. Halmen kostar 100kr för en stor rundbal, spån kostar 65kr kubiken.

SessCa skrev:
Fick allt inkl. mockning för 1200 här :angel: Ridhus och ridbana på det med. :angel:

OJ det var billigt! :) Tyvärr innebär det ju att jag kommer köpa mer saker till pållen, så billigare blir det ju egentligen inte :angel:

jag betalar 1000kr för allt utan kraftfoder och mockning

Jag betalar ca 2750:- /månad. Då ingår in-utsläpp, fodringar, täckesbyten. Man har jour halvdag typ en gång i månaden. Det är ett relativt nybyggt stall, kanonfint av mycket hög standard, fem minuter skrittväg till större ridskola med mycket bra träningsmöjligheter, riktigt hyfsade hagar.
Stallet ligger ca 10 minuter med bil utanför sundsvalls centrum, och det är helt klart det dyraste stallet i hela stan, själv tycker jag dock att det är värt det, hästarna får bara det bästa av det bästa! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 602
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka