R
ronjaXX
Har skaffat mig en ny medryttarhäst som inte är så mycket hanterad, eller det är hon väl, men har inte alla rutiner i sig som en "vanlig häst" har.. Så jag håller nu på med att ta in henne i stallet och dona och fixa med henne. Första dagarna jag kom va hon totalt ointresserad av att följa med mig in så jag började ta med mig lite godis som "lockbete" och Oj vad det funka bra Nu står hon som ett ljus och väntar i grind öppningen när jag kliver ur bilen..
Men nu till problemet eller man kanske ska säga det kanske kommande problemet? Hon är helt frälst i godiset och små tigger nästan hela tiden, ska jag sluta med mitt suveräna lockbete? jag ger henne lite närsomhälst, och jag fattare ju att det är självklart för henne att tigga då.. Hur gör ni som ger dom godis? ger ni bara vissa tillfällen, typ när ni tex hämtar dom från hagen?
Kanske lite larvig fråga men men..
Men nu till problemet eller man kanske ska säga det kanske kommande problemet? Hon är helt frälst i godiset och små tigger nästan hela tiden, ska jag sluta med mitt suveräna lockbete? jag ger henne lite närsomhälst, och jag fattare ju att det är självklart för henne att tigga då.. Hur gör ni som ger dom godis? ger ni bara vissa tillfällen, typ när ni tex hämtar dom från hagen?
Kanske lite larvig fråga men men..