SpanskaLoppan

Trådstartare
För några dagar sedan såg jag att min ena katt hade tappat päls runt vänster öga. Trodde att det blivit när han och den andra busat, det går rätt vilt till ibland även om dom bara leker.
Men nu ser han likadan ut runt det andra så jag misstänker någon slags ohyra. Vad kan det vara?
Kommer ta kontakt med vet. men tänkte att någon kanske visste vad det var, hur jag förhindrar att det sprider sig(borde jag hålla isär katterna?)och kanske om jag kan få bort det på egen hand?

Jag kan inte se några andra förändringar hos honom, ögonen är inte irriterade, "blinkhinnan" syns inte, ingen svullnad eller ömhet. Han kan ev. vara lite slöare än vanligt men inte så att jag hade reagerat om det inte var för att han tappar päls runt ögonen.

Sv: Ohyra?

Det kan handla om allergi också... svårt att säga något när man inte sett det själv.

Jo jag har snuddat vid tanken men han är innekatt till största delen och här finns inget nytt han kan vara allergisk mot, samma mat, inga nya växter, samma kattsand, samma rengöringsmedel osv.
Dock var han ute hos mina svärföräldrar och då kan han ha plockat på sig något tänkte jag. Ser dock inga förändringar på den andra katten.

Allergier kan poppa upp "från ingenstans". När det gäller foderallergi är det inte alls ovanligt att katten helt plötsligt blir allergisk mot den mat den ätit i flera år.

Liknande trådar

Hundhälsa I vintras tappade Ruben päls, bara på ett ställe på sidan av kroppen. Ingen klåda och huden var inte irriterad. Det kom från ena dagen...
Svar
0
· Visningar
703
Senast: Bison
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 749
Senast: AnneB
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 803
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 672
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar