S

snotra

Upptäckte idag att ett av de dräktiga stona hade några konstiga fnasiga hårlösa fläckar på mulen, tar in henne i stallet för att smörja dessa fläckar (de går i vanliga fall på lösdrift). Upptäcker då att hon tappat/kliat bort mycket av pälsen på magen och har lite småsår är torr. Detta har skett på bara några dagar, vad kan det vara???? :crazy: Bör jag tvätta henne med hexocil imorgon? Har aldrig sett något liknande!

Sv: ohyra?

kan det vara streptotrichos???? Nu imorse såg jag att hon även fått på bakbenen. Har nyligen gått över till ett annat foder, så det skulle även kunna vara foderallergi, men kan det yttra sig såhär? Huden är liksom torr, fnasig med små röda prickar på sina ställen. Hon verkar inte ha fruktansvärd klåda men ser liksom tuffsig ut i allmänhet.

Liknande trådar

Hästvård I våras konstaterades magsår på min häst. Innan vi hade fått ordning på själva magsåret så gick vi igenom flertal hudåkommor. Mugg ...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Soffan74
·
Hästvård Bilder kommer imorgon. Fram tills dess vill jag gärna få in tips på va ddetta kan vara. Islandshäst, valack, skäck, 10 år. Går...
Svar
10
· Visningar
5 332
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 794
Senast: Luleå
·
I
Hästvård Nu är det så att sköthästen har fått något konstigt strax ovanför svansroten, som både jag och de i stallet är väldigt osäkra på vad det...
Svar
2
· Visningar
1 348
Senast: moon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka