HH_gullet

Trådstartare
Hej! jag är lite orolig då min häst har fått någon typ av ohyra i pälsen men vet inte riktigt vad det är jag letet lite på nätet men hittar inget riktigt som stämmer tänkte om ni kunde hjälpa och vad jag ska göra,

de är på sidan av magen och på rumpan och är som skorpor som man an pilla bort, är väldigt smått, verkar inte klia eller nått men har blivit lite mer nu när det är mil ute, Har inget på halsen eller unfer magen där han är klippt,
Frågan är ska jag klippa hela han och tvätta han eller ska jag bara tvätta han? frågan är då om det bakteredödande medlet kommer in till huden? eller vad tycker ni jag ska göra?
Mvh
Hanna
 
Sv: Ohyra?

Jag hade en häst som hade något liknande, det konstaterades vara svampinfektion, nu säger jag inte att det är samma som din häst har, men om jag vore du skulle jag be en veterinär titta på det innan jag började experimentera med någon slags behandling.
 
Sv: Ohyra?

ja hade tänkt att ringa i morgonbiti och höra tänkte bara om jag kunde förebyga det med nått är lite orolig vad det är :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 046
Hästvård Vill börja med att säga att jag ska kontakta veterinär efter helgerna och nyår, men söker lite tips och råd under tiden!😊 Jag har ett...
Svar
16
· Visningar
3 139
Senast: Boloruch
·
Kropp & Själ I våras fick äldsta barnet ett par kliande prickar som sedan försvann. Under sommaren har det varit nån mer prick men inget jag har...
Svar
17
· Visningar
4 546
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp