Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På kvällen linkade den igen. Kontaktade veterinär. Metacam i en vecka och på box och sen ut succesivt. Visar inga tecken på hälta på morgnarna. Är ute ett par timmar på em och visar då hälta. Ej svullen och springer mer än gärna om tillfälle ges. La ett vårvarmt omslag på den hoven där hältan visats. Kom lite svart från, vad jag tolkar, fåran vid strålen. Kontaktade veterinär igen som bad mig kontakta hovslagare. Hovslagare samma dag som skar upp och såg en liten ficka där jag misstänkte men kunde inte se mer. Dagen efter uppvisar fortfarande samma symptom som tidigare. Ohalt och väldigt pigg på morgonen men halt på kvällen. Digitalpuls som kommer och går mer eller mindre från första symptomen.
Någon som har erfarenhet av liknande symptom? Allt att reflektera över tas tacksamt emot.
Någon som har erfarenhet av liknande symptom? Allt att reflektera över tas tacksamt emot.