Oh... My.... GOD!

Sv: Oh... My.... GOD!

väldigt vackra, men jag hoppas att det är lite vattenfukt i botten på kärlet och inte snigelslem.. :crazy:

Det är vatten ja, syns tydligt i reflektionerna på skalen att de blivit sprayade/nerblötta. Brukar själv spraya ner mina sniglar innan jag knäpper kort, så blir skalen snyggare :D
Demonstration på väg..! :angel:

aha, smart trick.. fast de flesta sniglar jag stöter på härruntomkring har juh inga skal.. det är sånan här skogssniglar och deras kopior "mördarsniglarna" dom är läbbiga och slemmiga och glänser ändå..

men en å annan vinbärssnäcka (stor snigel med skal, tror dom heter vinbärssnäcka) stöter man på på cykelvägen :) dom är vackra tycker jag.. skalen kan juh ha så många olika färger och mönster/ränder..

Vinbergsnäcka annars, och Helix pomatia på latin :D Såna har vi inte här, så jag har inte sett såna IRL, har bara sett Arianta arbustorum :(

Ey kan de ha massa färger och ränder? Coolt, det visste jag inte! Aldrig sett bild på såna, bara cepaea nemoralis och hortensis jag sett (på bild då) som är färgglada bland svenska sniglar.

Här har vi en ganska lam demonstration på A. achatinan Adebisi :D

foreeftersnigel.jpg

Jasså du gör så du :devil:
Själv har jag skrubbat mina med en oanvänd tandborste över skalet. Blev jätte rent och snyggt :angel:

Ja självklart :D
Skrubbar också rent med tandborste ibland, men inte så ofta :p

Måste prova smörja skalen med olivolja nån gång också. Ska visst bli bättre resultat än med vatten :angel: :D

jao, nu vet jag iofs inte om alla är samma ras inom snigelsläktet, men en del är mörkt bruna, andra ljust bruna och en del ljusa i skalet.. får ja syn på nån kan jag juh fota och lägga ut :)

Åhh, vad fina dom var! :p

Tycker du är så cool Zebra som har sniglar som husdjur! :D

Ok :)
Olika nyanser har jag iaf sett på bild, typ brun/gråbrun/grå i skalet.
Fast vinbergsnäckor känns ju lätt igen, hur många svenska sniglar blir 4,5 cm i skalet liksom :D

Modig: Lägg in! Och glöm inte petsnails så det kan listas ut vad för art det är :D

Jozephin: Självklart, coolast i världen vettu! :cool: :banana:

Liknande trådar

Hemmet Nu var det ju evigheter sen man hade en middag eller annan tillställning hemma på grund av pandemin men jag funderade ändå lite på detta...
Svar
1
· Visningar
1 110
Senast: Milosari
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 496
Senast: Pudlan
·
Äldre Japp ni läste rätt, sista deltävlingen är här!! Redan!! :eek::nailbiting::love::(:D Frågan är om inte de bästa bidragen kommer i denna...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 246
Senast: Lampan
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 527
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama