Ögonproblem hjälp.

J

Jennifer80

Min lilla shettis har fått problem ett öga, i början bara tårade han. och ag tvätta ögat noga med ögonskölj i nåra dagar. Han kliade sig mycket där.

Sedan var det bra men idag när jag hämtade honom ifrån hagen idag så tårade det mycket var jätte svullen, rött och varigt.

Jag tror inte att han har skadat hornhinnan, men det värsta är att han kliar sig med hoven i ögat. Ska ringa vet direkt i morgonbittí.

Har nån här varit med om ngt liknande? Jag är så rädd att han gör sig illa eftersom han kliar sig med hoven.:cry:

Sv: Ögonproblem hjälp.

Det är säkert på grund av flugorna, de små asen :devil: Min häst hade liknande en sommar.

Du kommer nog få salva att lägga i ögonen på honom, så blir det bra :)

Hoppas d är inget alvarligt, tycker så synd om den lilla stackarn! Nej måste faktiskt gå ut nu kolla till han, jag e ju så orolig. Men d e ju ingen ide att ringa akut till vet heller.

Har han flughuva? Jag har en shettis med väldigt känsliga ögon. På sommaren blir ögonen hemska om hon inte får ha sin älskade flughuva (hon "hoppar" i den om hon haft den av någon dag), och skulle aldrig få för sig att själv ta av den.

d e just det jag har provat allt men han klär av sig tyvärr. Nu när jag var i stallet så rinner det som fan och övre ögonlocket har svulllit så pass att men ser det röda hela tiden. usch vad hemskt. Men han kliar ju sig också hemskt, låter det inte vara ifred. Jag ska nog inte släppa ut honom i morgon bitti, ska prata med vet först.

Liknande trådar

Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 268
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 709
Senast: Karminnie
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 548
Senast: TantEster
·
J
Hundhälsa Hej. Hoppas ni orkar läsa hela inlägget. Behöver verkligen folks åsikter/tips/hjälp... Jag och min sambo köpte för 2 dagar sen en 3...
Svar
3
· Visningar
2 291
Senast: Turelur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka