Ögoninflammation?

P

puppe

Idag på dagen då jag gick ut till min häst i hagen så märkte jag att hans ena öga vätskade lite.Senare när jag kollade så var det riktigt gult var som rann från ögat.Och nu ikväll var det inte alls så farligt längre,bara lite röda ögonvitor:confused:Ska man vänta och se nu el
ler borde han få nån slags salva utskriven?Vad tycker ni?

Sv: Ögoninflammation?

Min häst får ibland ögoninflammation när hon går på betet och det har blåst mycket ute. Jag kokar vatten och tvättar rent ögat med morgon och kväll.
Det hjälper och går över efter några dagar. Har även testat att koka kamomillte och det har också fungerat.:smirk:

Prova först med o badda med ljummet vatten morgon o kväll i några dagar, blir det inte bättre kan man prova en receptfri salva som heter Noviform 2ggr/dag i 10dagar. Skulle det inte bli bättre av det heller så kan det vara bra o få tårkanalen spolad av en veterinär.

Är han inte bara irriterad i ögonen pga flugor och dyligt då? min häst brukar se ut så under sommarhalvåret om han inte använder flughuva på sig uta..kanske värt att testa de oxå?

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 927
Senast: starcraft
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 693
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 742
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka