ögoninflamation ???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mammarackas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 783
Sv: ögoninflamation ???

Hästen kanske har fått något i ögat? Eller så har det blåst mycket, då blir ögonen ganska lätt irriterade.

Det kan vara av tex insekter, blås eller fått nått i ögat som sitter kvar och irriterar, eller fått en rispa av tex gren(om ni nu har skog i hagen vill säga). Har du tvättat ögat? Hur ser de ut idag? Om inte bättre är de bra att ta ut vet så de kan kolla ordentligt, om det kanske behövs salva el droppar. På min lille hingst tog hon ett litet prov (droppa i nån vätska, som sen visa att han hade en liten rispa). Redan dagen efter med droppar och salva var han bättre, men höll på morg och kväll i 5 dagar.

tack för svaren misstänker att det beror på flugor som delat med sej av lite bakterier eller sånt mys . åkte till apoteket å köpte ögon vatter som ja tvättat med två gånger om dan om det inte ger sej ska jag köpa ö-salva å kram på er

Min häst blev geggig i ögonen i höstas.
Jag gjorde rent med ögonvatten och apotekets ögonsalva mot lättare inflammationer.
Försvann helt efter 2 dagar.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 936
Senast: Mint
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 893
Senast: Noxos
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 557
Träning Hej Jag har ett problem med en häst som jag har börjat träna. När jag longerar honom så lyssnar han perfekt på mig i höger varv, han...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka