Ögondroppar??

A

Ammon

Min dobbis hanne har blivit väldigt rinnig i ena ögat. Det som kommer ut är typ gult i färgen, och väldigt kladdigt. Det är nog typ tredje dagen idag. Har räckt att torkat rent med fuktig bomullstuss tidigare, men idag ser jag även att han är rätt röd i ögat. Antagligen irriterad. Min veterinär åker tyvärr på semester idag så kan inte gå till honom, men tänkte fråga om det finns någon här som vet om det finns någon sort ögondroppar eller liknande som man kan ha i,som lindrar. Antar att han fått nå skit i ögat eller så..

Sv: Ögondroppar??

Hur gammal är han?
Min pojk är snart 1 år och har haft likadant. Min veterinär sa att när dom är unghundar är dom lite "klenare" i ögonen och att det antagligen är damm innanför innersta ögonlocken. Jag fick nogon salva (kommertyvärr inte ihåg vad den hette) och det kunde lindra lite men itne ta bort allt utan det skulle försvinna av sig själv ochjd et har det gjort :)

Min kille fyllde precis 8år, även om han tror att han är 1år :angel::D
Han har varit rinnig en gång tidigare, men då försvann det av att jag tvättade det å höll det rent.

Någon som använt ögon salvan Noviform på sin hund??

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har senaste åren blivit mer och mer känslig för pollen, framförallt björk/gräs och det är helt galet vad det är irriterat.. Mina...
2
Svar
27
· Visningar
1 964
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 684
Senast: machafuko
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 258
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Hej! Här finns det så mycket kunskap och erfarenhet så tänkte höra om det finns någon som har varit med om eller känner till liknande...
Svar
12
· Visningar
2 054
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025