Twister2007
Trådstartare
Det är lite svårt att förklara men som man kan se i bilden, är mitt stos ”öga” utåt. Kan bara va så att hon ser ut så men de flestas går väl ändå inåt om ni förstår. Är de här nåt farligt? Börjar undra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fettdepåer ovanför ögat kan komma vid tex PPID.
Hon har alltid haft det, även hos förra ägare. kan det inte vara så att hon ser annorlunda ut? Vet många hästar som har de och inte inåt.Fettdepåer ovanför ögat kan komma vid tex PPID.
Tacksam för väldigt snabbt svarVisa bifogad fil 66603
Det är lite svårt att förklara men som man kan se i bilden, är mitt stos ”öga” utåt. Kan bara va så att hon ser ut så men de flestas går väl ändå inåt om ni förstår. Är de här nåt farligt? Börjar undra
Okej, hur gjorde du då? Trappade du ner på maten? Eller tränade?Min unghäst fick det en sommar när hon åt för mycket o blev för fet.
Okej, hur gjorde du då? Trappade du ner på maten? Eller tränade?
Okej. men finns det inte hästar som bara ser ut så utan anledning?Försökte hitta magrare bete, motionerade men det blev mest promenader. Hon var bara 2år då och ej inriden.
Sen fick jag tyvärr använda mig av munkorg.
Ingen aning, såg en skillnad på min häst och rådfrågade veterinär.Okej. men finns det inte hästar som bara ser ut så utan anledning?
Vi står på en klinik, dock har jag frågat gamla ägaren och hon sa att hon alltid har sätt ut så.Ingen aning, såg en skillnad på min häst och rådfrågade veterinär.
Är du osäker är det ju bättre du ringer en veterinär som kan komma ut och titta på det?
jamen dåsåVi står på en klinik, dock har jag frågat gamla ägaren och hon sa att hon alltid har sätt ut så.
Måste det vara ppidDet beror ofta på Cushings/PPID när de får så där. Jag hade tagit ett blodprov för att få veta säkert.
Det är inte alltid fylltVet inte om jag fattar rätt utifrån bilden men hur det ser ut precis ovanför ögat brukar variera. Det kan vara mer fyllt i vissa stunder, sen försvinna. Men menar du att det alltid är fyllt hos denna häst?
De rör sig när hon äterVet inte om jag fattar rätt utifrån bilden men hur det ser ut precis ovanför ögat brukar variera. Det kan vara mer fyllt i vissa stunder, sen försvinna. Men menar du att det alltid är fyllt hos denna häst?
Det måste det inte, men jag hade valt att ta ett blodprov för att få veta säkert. Då kan man antingen göra något åt det sedan eller känna sig lugn med att det inte är det.Måste det vara ppid
Okej! oavsett ska vi göra ett blodprovDet måste det inte, men jag hade valt att ta ett blodprov för att få veta säkert. Då kan man antingen göra något åt det sedan eller känna sig lugn med att det inte är det.
Nej! De är inte alltid fylltVet inte om jag fattar rätt utifrån bilden men hur det ser ut precis ovanför ögat brukar variera. Det kan vara mer fyllt i vissa stunder, sen försvinna. Men menar du att det alltid är fyllt hos denna häst?