Twister2007

Trådstartare
8F75F50E-6486-47BE-8BCF-9C48BC6C0DB7.webp

Det är lite svårt att förklara men som man kan se i bilden, är mitt stos ”öga” utåt. Kan bara va så att hon ser ut så men de flestas går väl ändå inåt om ni förstår. Är de här nåt farligt? Börjar undra:)

Jag har en sådan häst. Han är inte det, snarare tvärtom svår att hålla i hull. Frågat veterinär flera gånger men de har aldrig tyckt det var något som är värt att utreda vidare.
PPID-prov tagna och ligger bra till där (alltså inte över eller nära gränsvärdet).

Vet inte om jag fattar rätt utifrån bilden men hur det ser ut precis ovanför ögat brukar variera. Det kan vara mer fyllt i vissa stunder, sen försvinna. Men menar du att det alltid är fyllt hos denna häst?

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 919
Senast: fio
·
Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Det här känns som ett så pass litet besvär att det inte går att söka vård för det, men jag funderar ändå på vad det kan vara och om...
Svar
4
· Visningar
370
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama