Förtydligande
Precis det jag menade, att det låter osedvanligt korkat att hälla kaffe i ett öga, och funderar man ens med det kan man ju prova hälla i sitt EGET först..
För säkerhets skull är det bäst att jag åter skriver att man ska badda med kaffe, inte "hälla" det i ögat. Och kaffet ska, till yttermera visso, vara kallt .
Jag tycker att det är mycket bra att man hyser en sund skepsis till råd och huskurer som man får via internet. Självklart borde jag ha skrivit att jag själv använder mig av detta, med gott resultat (och kanske även att jag testat på mig själv), att det inte bara är hörsägen. Å andra sidan så kan man ju inte lita på att det är bra, bara för att jag skriver att jag vet det. Så det är litet knivigt, det är det.
Den jag fick tipset från har jobbat på polisrytteriet i Malmö, och hon sa att de använde sig av denna metoden där. Jag tyckte ändå att det verkade märkligt, men beslöt mig för att prova.
Jag har inte haft mycket problem med ögoninflammationer hos vare sig mig eller häst, och vore problemen allvarliga skulle jag också absolut rekommendera veterinär.