Officiella listorna?

D

Desert_Wind

På Distanslistan har de ju tagit bort de officiella listorna. Har kanske legat i dvala ett tag för på forumet där så hänvisas till distanskommittén.

Hur ska man då veta hur långt man har kvar till nästa 1000km sträck?!

Stackars de som förbereder för prisutdelning på distansgalan!

Nån som vet hur det gått till?

Sv: Officiella listorna?

vaa! har de tagits bort - när då?

glöm inte mig på distansgalan jag och min springare vill ha pris hihihihiihiihh ;)

kram på dej desert wind ;)

Det här är ett problem som förutsågs för länge sedan.
Distanslistan är ju något som borde ligga på någon som fått uppdraget att sammanställa och uppdatera kilometrarna, inte på någon som redan från början klart sagt att intentionen är att ha listan så länge han själv tycker det är kul, och att listan är dennes egna att göra som han vill med.

Alltså, jag dömer inte ut Distanslistan.com:s innehavare - han sa redan klart från början att listan inte fördes på någons uppdrag och att han egentligen inte var intresserad av att ha ett sådant uppdrag heller. Om det kommit till något sådan avtal mellan DK och honom senare, vet jag däremot inget om.

Det jag kan säga, är att det finns andra som erbjudit sig att hålla denna lista och som velat göra en modell som är lätt för andra att ta över. (Inte jag, för jag avskyr siffror och statistik, skulle aldrig tänka mig hålla på att pilla med kilometrar hit och dit :eek: ! Men det finns som tur var kalenderbitare som roas av siffror...)

Jaså?

Denna nisse tycker inte heller att allt det jobbet verkar överdrivet kul. Men att LÄSA listorna är ju jättebra. Särskilt med att han för det på ideellt arbete! Det ger info om stammar osv. Riktigt kul. Han gör ett jättebra jobb men listornas grundläggande uppgift är ju att hålla statistik för priser mm tycker jag. Det är för mig ointressant vilket sto som har gått 10 st femmilare men däremot så vore det superintresssant vilka ston som gått långdistans. Sådan statistik vore ju mumma!

Till Neywaz: Jasså ? Vill du ha pris? Hm? ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 545
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 246
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar