"Off The Chain" - Dokumentär om kamphundar.

I

Izzie

För cirka fem månader sedan berättade en praktikant för mig om något som heter Off The Chain som har med kamphundar att göra. Jag har varit fascinerad av kamphundar sedan min bror berättade om Akitan för typ åtta år sen; är TOTALT emot det såklart. Har skrivit uppsatser om det på högstadiet och stort sett jagat efter program om kamphundar för att kunna mer om ämnet. Tanken var att kolla upp Off The Chain direkt men sedan glömde jag såklart bort det och fram tills igår kväll trodde jag att Off The Chain var en webbsida med klipp från hundkamper, men det visade sig att det är en kritikerrosad dokumentär från 2005. Finns att köpa på Amazon (ej på Dischop eller Webhallen t.ex) men jag lyckades se ett klipp av filmen på YouTube.

Poängen med denna tråd är att jag undrar hur många av er som har hört talas om och/eller sett Off The Chain? Behöver knappast fråga vad era åsikter angående hundkamper eftersom ingen frisk människa skulle vara delaktig i något sånt grymt, men ni som känner för det får mer än gärna skriva ner era åsikter och vetskap i detta ämne.

Detta material är inget för känsliga tittare! - Off The Chain
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Off The Chain" - Dokumentär om kamphundar.

Hela dokumentären finns på internet om man letar lite!
Inte värd att se ändå.

Känns som det är lite myndigheter, lite folk som berättar hur snälla,trevliga dessa hundar är, samt lite "häftiga" snubbar som säkerligen kör sina hundar mot vad som helst för lite cash/status.
= Crap enligt mig.
 
Sv: "Off The Chain" - Dokumentär om kamphundar.

Hej. Min sambo ladda ner den för ett tag sedan. Inget jag rekomenderar om du är känslig. Det är en extremt grym dokumentär som visar vad vissa människor har för konstig syn på djur. Hundarna som är med i filmen är nästan bara APBT. Man blir bara jävligt förbanad av att se den. Det är synd att dessa människor existerar, och att det finns dom som tycker detta är coolt. Som tur är tror jag inte att det försekommer hundslagsmål i sverige. Inte i någon större utsträckning i alla fall.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Off The Chain" - Dokumentär om kamphundar.

Åjo, det finns i Sverige. En del men det syns såklart inte utåt.
 
Sv: "Off The Chain" - Dokumentär om kamphundar.

om du går in på google video och söker på titeln så kommer den upp
 
Sv: "Off The Chain" - Dokumentär om kamphundar.

Precis, det förekommer visst i Sverige och större delen av världen. Men som vanligt så sker det mycket mer i USA och ja, dokumentären fokuserar endast på American Pit Bull Terrier. Får en hel del insikt i rasens historia; jag har redan lärt mig mycket mer om varför rasen blev framavlad etc.etc. Tycker faktiskt att dokumentären verkar värd nog att se men jag sökte skitmycket igår på internet men hittade ingen torrent fil att ladda ner, så det verkar som jag måste köpa den för att kunna se den. Om någon annan faktiskt har tillgång till filmen är jag evigt tacksam.
 
Sv: "Off The Chain" - Dokumentär om kamphundar.

Jag har sett den förut, och mår lika illa varje gång. Människosläktet äcklar mig mer och mer.

Jag har själv Amstaff, och vet hur dom är som ras och personlighet. Det är inga problem att få dom till mördarmaskiner gentemot andra hundar, men det är fel att utnyttja dom så. Och det är med sjukt hemska metoder.
Att två hundar kan råka i slagsmål i det vanliga livet är en sak, sånt händer ibland. Att däremot trycka ner en lika stark hund i backen, och hålla fast den så att motståndaren får vinna... Sjukt.

Jag mår illa, och blir bara så arg. Och det som är jobbigast av allt, är vetskapen om att vi aldrig kommer att kunna bekämpa det helt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp