Ofärdig ensilageboll

fejko

Trådstartare
En av de nytillverkade hösilagebollarna gick sönder i går. Den har stått på åkern i tre dagar, kan man fodra med den eller är det olämpligt foder för hästarna?
 
Om man tejpar den omgående med tejp anpassad för att laga balar kan den klara sig. Är det nypressat så brukar den inte stå sig särskilt länge om man tar in och fodrar med den.
 
Är det bara en liten skada så tejpa noga med baltejp så snabbt som möjligt och använd den balen först av alla sen när du börjar fodra med den sen
 
Tack för alla svar men den fick gå till rådjuren i stället. Har en fd fånghäst(?), så jag vill inte mixtra med maten.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
550
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp