övervakningskamera i stallet

lovehorses

Trådstartare
Vad skulle ni säga om det var en övervakningskamera i stallet som var kopplat till internet och bara de som är i stallet har tillgång till den sidan där videon finns? Man får som en adress och lösenord för att komma till sidan, kameran är på dygnet runt.

Är det onödigt krafs eller ett pluss i kanten om man vill hyra in sig?
vill ha era synpunkter!
 
Sv: övervakningskamera i stallet

Har alla i stallet tillgång till att se så tror jag det kan bli tjafs över små onödiga grejer.
Om däremot endast stallägaren har tillgång till att se så skulle det kännas som en trygghet för mig - OM nu stallägaren använder övervakningen för att ha koll på hästar under natten eller om det ev. blir inbrott eller liknande. Och inte att hitta småfel hos de inackorderade.

Hjälpte till i ett stall ett tag med övervakning, kändes tryggt men man fick alltid tänka på vad man gjorde, även om man var själv :angel:
 
Sv: övervakningskamera i stallet

Jag hade känt mig övervakad och inte varit bekväm i det om det varit tillgängligt för alla. Att ha övervakning som kollas om något inträffat eller nattetid däremot hade varit okej, men inte nödvändigt.
 
Sv: övervakningskamera i stallet

Att ha övervakningskamera på nattetid efter stängning till morgonfodring hade varit okej för att ha som koll under natten..men jag hade inte känt att det hade varit någon säkerhet att ha på dygnet runt, snarare obekvämt.

Hur skulle kamerorna sitta så alla skulle behöva kolla, in i varje box då eller för att övervaka sin häst?
Annars känns det ju ganska onödigt om fler än stallägaren ska kunna kolla. Övervakningskamera till varje box hade jag helt klart sett som ett plus där man kan kolla sin häst över natten om det behövs..men annars känns övervakningskameror lite överdrivet tycker jag nog om det inte är av en särskild anledning som inbrott eller så.

Tycker nästan det känns som att det kan bli läge för smutskastning, typ att man har "bevis" ifall någon skulle råka göra fel..man vet ju hur livat det kan bli i en del stall för småsaker..
 
Senast ändrad:
Sv: övervakningskamera i stallet

Tack för svar!
Det är just detta jag var rädd för, att man kollar upp varandra hur man gör med sin egen häst, kan bli lite mycket tjavs....
Tanken va att den sku va i stallgången så man ser alla hästar....men som skrivet de kan bli för mycket övervakande...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 162
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 039
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 453
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 880
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp