Överdragsbyxor

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jimmyg

Dottern kom hem ifrån skolan idag med dyngsura termobyxor efter dagens rastaktiviteter, självklart hade vi glömt att lägga dit nya extrakläder, så fick vara blöt halva dagen (usch vad man känner sig dålig som förälder). Vi skulle behöva tips på bra vattentäta överdragsbyxor, annars längtar vi tillbaka till det vackra vintervädret igen.
 
Sv: Överdragsbyxor

Det finns superbra regnkläder att köpa. De är fodrade och regntäta och de kan barnen ha länge på hösten och en bit in på vintern innan de blir för kalla. Man kan också ha fleece under. Eftersom att de inte blir blöta i kläderna och de är vindtäta så är det bättre än det mesta :) Jag har försökt att kika efter vart de kläderna är köpta, men jag har inte riktigt lyckas lista ut det. Någon hade köpt dem på Lindex. Jag önskar att alla barn hade de kläderna!! :idea:

Nu läste jag att du skrev att ni sökte överdragsbyxor. Jag har själv på mig regnbyxor utanpå jeansen när jag är ute och det har jag vare sig jag är ute med hundarna eller jobbar. Mitt regnställ är köpt på en sportaffär för ca 200:- och är tillräckligt pösiga för att vara bekväma. Det är nått slags prassligt material med tejpade sömmar.
 
Senast ändrad:
Sv: Överdragsbyxor

Överdragsbyxor eller regnbyxor är inte det samma sak eller, det trodde jag iallafall.
 
Sv: Överdragsbyxor

vet inte om man får göra såhär men om du går in på alltforforaldrar.se och letar dig fram till deras barnklädesforum och frågar där så kommer du nog få jättebra hjälp... klädgalningarna :D där vet ALLT och det har jag dragit nytta av flera gånger (de har alltid koll på vilka affärer som har rea och vilka modelelr av kläder som fungerar bra... ja sånt...)
 
Sv: Överdragsbyxor

När det är slaskigt ute är galonhängselbyxor oslagbara. De ska vara stora så de går över overallen så här års.
 
Sv: Överdragsbyxor

Kan nog säja att galonhängslebyxor knappast gör någon nytta alls om barnet går i skolan. Dom blir nämnligen oftast kvar inne på kroken när barnet går ut på rasten.:eek:
VÄLDIGT svårt att övetyga barn i skolåldern att galonisar är ett bra påhitt.
Sen finns det ju bra skiddressar i goretex material. De är ju superbra, men tyvärr dyra till ett barn som ganska snabbt växer ur dom.
 
Sv: Överdragsbyxor

Tröstar dig. Vår son gjorde samma sak och gick också blöt. Glömde skicka med byxor efter det att han använde reserverna förra veckan.

Till våra mindre barn har jag köpt regnoverall (fleecefodrad) från E**os på postorder. Annars så hittade jag i ullared relativt vattentäta vinteroveraller som tål att sitta i vattenpöl. relativt billiga.

Täckjacka med fleecefodrade midjeregnbyxor till?


Gira -oxå med dåligt samvete....
 
Sv: Överdragsbyxor

Har inget bra tips på överdragsbyxor, förutom vanliga regnbyxor men som sagt i skolan är väl risken att de hänger kvar, de får ju inte samma hjälp med vad de skall sätta på sig där som på dagis.
 
Sv: Överdragsbyxor

Har inget bra tips på överdragsbyxor, förutom vanliga regnbyxor men som sagt i skolan är väl risken att de hänger kvar, de får ju inte samma hjälp med vad de skall sätta på sig där som på dagis.

Oj då missade visst ett ni i början, såg lite konstigt ut.
 
Sv: Överdragsbyxor

Hola,

Absolut outstanding är min sons fleecefodrade galonhängselbyxor. Dom är tillräckligt varma i mildväder och dessutom torra. Funkar fint med en jacka till.
Han kan sätta på sig dem själv, han är tre år.

Dom är jättepoppis på dagis hos både personalen och äldre barnen upp till fem. Finns att köpa på tex Ica Maxi i set med Fleccefodrad jacka till för ca 250:-. Upp till storlek 140 har jag sett.

mvh Eva
 
Sv: Överdragsbyxor

Det finns superbra regnkläder att köpa. De är fodrade och regntäta och de kan barnen ha länge på hösten och en bit in på vintern innan de blir för kalla. Man kan också ha fleece under. Eftersom att de inte blir blöta i kläderna och de är vindtäta så är det bättre än det mesta :) Jag har försökt att kika efter vart de kläderna är köpta, men jag har inte riktigt lyckas lista ut det. Någon hade köpt dem på Lindex. Jag önskar att alla barn hade de kläderna!! :idea:

Jag köper för ca 250 på Ica Maxi. Fleecefodrat set med galonbyxa och jacka.

mvh Eva
 
Sv: Överdragsbyxor

Vi har alla våra missioner här i livet. :idea:

Men iofs tycker jag oxå det verkar mysko.
 
Sv: Överdragsbyxor

Ingen med tips, är i akut behov?

Förstår det. Du startade ju din första tråd om det här den 8 september. Sen startade du en tråd den 19 september, en den 7 november, en den 8 januari och en den 31 januari.

Det är de enda inlägg du skrivit på buke - och ALLA handlar om barn och galonbyxor.

Man skulle nästan kunna få för sig att du är ett pervo.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 691
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Modest
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
2 017
Senast: Pilot
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 698
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp