Odla chili

PopcornPlayer

Trådstartare
Jag köpte ett par chilifrön

perchik.jpg

och fick inga som helst instruktioner med.

Hur ska dom planteras (ett frö i varje kruka? långt ner i jorden?)? Kan man plantera dom nu eller är det för sent? Kan dom vara inomhus? Hur mycket ska dom vattnas?

Sv: Odla chili

:rofl:

Stackars TS, här försöker h*n ställa en seriös fråga och blir bara utskrattad. :D

Chili är väl som paprika, dvs lättodlat. Peta ner ett par frön i varje kruka under ett tunt lager jord och håll jämnt fuktigt (blomspruta), kanske med lite plast över med hål i, så kommer det ta sig så småningom. Alla kanske inte kommer att gro, men det är bara att skola om dem sen om du tycker krukorna blir för små.

Har du fått fröna som de är eller har du fått hela chilifrukter? Om du fått hela chilis, använd gärna handskar när du delar dem för att komma åt fröna. *tipsar*

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka