och så läser man här på buke....(förbannad)

S

sanni

hejsan nu måste jag skriva av mig!!!:mad:
I våras var jag och tittade på hund, det var en blandis mellan bordercollie och labbe( som en härifrån skulle sälja har jag fått reda på nu...)
Eftersom jag träffat många trevliga hundar av just den blandningen så tyckte jag det kanske skulle kunna vara något för mig.
Hunden var ca 5månader och anldeningen till att dom skulle göra sig av med honom var att dom inte hade tiden.

Jag mailade och sa att jag inte haft egen hund innan, men har mycket hundvana människor omkring mig och varit hundvakt mycket. Sa att jag hade hästar och är mycket ute i skog och mark.
Visst det lät bra jag fick komma och titta på hunden.
Dom sa att han var så snäll, och han hade trevliga uppfödare osv.
Han var jättemysig, verkade lättlärd, valpbusig, jag blev helt kär.

Vi bestämde att jag skulle få ha han på prov en dag, men när den dagen kom så ringde jag och det verkade som dom dragit sig ur. Ok tänkte jag och gav upp tanken. Förstår ju ändå att det är avårt att göra sig av med en hund...

Och så läser jag inlägg av tjejen som skulle sälja han här av en slump!
Då är han både aggressiv, träffat hundpsykologer, han hugger oväntat, uppfödarna är skumma mm.

Undra varför hon ljög, tänk ifall jag hade köpt den hunden, jag hade ju kanske inte klarat av honom då ju!:mad:
Undrar om han var så agressiv som hon skrev här eller om hon bara hittar på. Han visade inget när jag var där i alla fall!

Har ju lärt mig att det får bli en renrasig broder collie från en godkänd uppfödare så man vet vad man får!
Ha det bra alla andra här!/Anna:bump:

Sv: och så läser man här på buke....(förbannad)

Jag minns din tråd tror jag, redan då lät det väldigt skumt med 'säljarna'.

Hunden kanske har blivit 'dålig' på senare tid...? Svårt att svara på.
Men du får gärna PM:a mig om vilken användare det är:devil::p

Satsa du på en renrasig hund-då vet du iaf. vad du får och du väljer dessutom uppfödarna själv!;)

Jag är gandska säker på vilken användare det var som skulle sälja. Och i sånt fall kan jag också förklara för dig att denna person är VÄLDIGT dramatisk och verkar ha en förmåga att överdriva samt har hundkunskaper som är= med noll. Så jag skulle nog inte precis fästa mig vid att hunden har varit så kallat agrresiv (som hon skrev att hunden var bara som liten valp???)

Men sen och andra sidan så kan du nog vara glad att du inte köpte en BC/labbe korsning heller.

PM:a mig om användaren så kan jag kolla om jag har rätt:devil:;)

Äh, vad nyfiken man blir när alla vet utom man själv. :eek:

Hur som haver, tycker det är skittrisst när man råkar på sånna människor. Internet är ju inte så stort som folk verkar tro.

Jag håller helt å hållet med diartistakasha, Hunden var ju bara Valp/unghund! :crazy:

Fast du valde nog rätt att skaffa en renrasig BC! :D

Trist att man inte kan lita på människor..
Hoppas du hittar en bra BC uppfödare... En av mina drömhundar..:love:

Haha, jag vet också vilken användare det är! :devil:

Hon har tyvärr skitit i det blå skåpet några gånger här poå Buke

Om man läser reglerna så hittar man bla detta..

Detta är de regler man går med på att följa i och med att man registrerat sig som användare och skriver på forumet.

För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett).

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar.

då detta ofta leder till personagrepp på eller smutskastning av dessa.

:cool:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 402
Senast: nilie
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 990
Senast: Yrja
·
E
Övr. Hund Läser trådar här där det ibland står om blandraser. Om folk som frågar om vilka som är dom bästa raser att blanda och vilka som inte är...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 978
Senast: Otter
·
Övr. Hund Jag trodda att jag tagit mig vatten överhuvudet när jag tackade ja till den här valpen.Hon var illa däran.och behövde så otroligt...
Svar
18
· Visningar
1 323
Senast: Qodrofenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka