Obetald faktura (asvh)

I

incognito

Som så många andra så köpte jag den nyutkommna stamboken från asvh i samband med att den kom.

Fakturan förföll den 29/12 men eftersom det var röda dagar imellan så drogs inte pengarna från mitt konto förän den 2/1 såg jag idag. Klantigt, jag vet men men.

iallafall så fick jag ett brev av asvh idag att jag inte har betalat för boken och att det gått 34 dagar sedan fakturan förföll. det står även att betalning efter den 1/2 inte är beaktade. Men min betalning är ju långt innan det datumet!

Så vad gör man? Har dom ingen koll alls på vilka som har betalat in, visserligen någon dag för sent men det här brevet är daterat den 1/2. en månad efter betalningen.

Självklart så har dom ju inte telefontid just nu så att jag kan ringa. För betala över 500kr igen för något jag redan betalat för har jag ingen lust med.

Sv: Obetald faktura (asvh)

Dels är det inte första gången som själv råkar ut för det eller hör om anndra, när det gäller ASVH och fakturor. Så det är inte helt ovanligt att de inte har koll.
Men det kan ju också ha blivit fel någonstans, så kolla om du verkligen satt in pengarna på rätt kontonummer. Kommer du inte fram på telefon så brukar de i allafall vara snabba med att svara på mail.

Gör ett utdrag från din internetbank och maila dem!
Eller ring och be att få faxa utdraget som bevisar din betalning i morgon på telefontiden. :)

jag blev ju jätteorolig när jag fick det här brevet så det första jag gjorde var att logga in på min internetbank. Pengarna är dragna från kontot och det är rätt postgirokonto dom är insatta på så tekniskt sett så SKA dom ha fått pengarna.

Får ta och ringa dom i morgon. Jag har ju ingen lust att åka på kravbrev när jag faktiskt har betalat. :crazy:

Jag har ju ingen lust att åka på kravbrev när jag faktiskt har betalat
.

Det behöver du inte vara orolig över du har ju bevis på att det är betalt;)

Dom kan inte ha råkat läsa datumet fel då? 2/1 och 1/2 kan nog vara ganska lätt att blanda ihop tro jag:idea:

Ja du tror att något gått riktigt fel hos ASVH!
För när jag fick min post idag så hade även jag ett krav från dem på en räkning som jag betalat den 2/1.
Så du är inte ensam, om det nu är någon tröst.

Skönt att inte vara ensam! Har dom det dåligt ställt med ekonomin eftersom dom försöker få dubbel betalning:angel:

Jag är alltid jättenoga med att betala mina räkningar så att få en sån här påminnelse skrämmer ju slag på en. Ser kronofogden och hela packet direkt. Har aldrig fått någon påminnelse förut så man blir ju lite orolig:smirk:

Har också fått en faktura idag från ASVH på ,tror jag eftersom det inte är specat vad det gäller, en hingstvisning som jag inte kunde åka på. Hästen hade ringorm och utav hänsyn till dom andra deltagarna stannade jag hemma, pratade med dom och trodde att saken var utagerad eftersom jag inget hört. Så dimper denna räkning ner 3 mån senare. Har full förståelse för att jag egentligen skulle betala enligt reglerna, men att skicka den 3 mån senare.....:mad:

:eek:Idag fick jag med en faktura från asvh (pass+dna-analys):devil:den betalde jag den 29 december förra året, det här verka ju inte riktigt klokt. Ska ringa imorgon telefontid mellan 09.00- 12.00 pusst

Gah, nu blir jag nervös!:eek:

Jag betalade räkningen för stamboken ca en vecka innan jul, och jag hoppas verkligen inte att jag får en räkning till...:crazy:

Dom har det väldigt rörigt kan jag bara upplysa om.
Fick för något år sedan inte ut passen på mina föl, för att jag enligt dom hade obetalda fakturor.
Jag bad ju givetvis om att få reda på vilka och de skulle återkomma. Efter en månad när jag inte hösrt något hörde jag av mig igen och fick samma svar "Du har inte betalt tidigare fakturor" jag frågade då igen vilka och de skulle återkomma. Efter yttligare en tidutan att jag hörde något ifrån dem var jag minst sagt arg när jag ringde upp igen. Denna gången fick de inte återkomma utan fick vackert leta upp fakturorna medans jag satt i telefonen. Det fanns inga obetladajg hade till och med betlat någon dubbelt! Fick ingen ursäkt men jag fick mina pass. Men jag gick miste om en utländsk spekulant bara för att att jag inte kunde visa upp några handlingar på det ena fölet.

Jag har också fått påminnelse på fakturor jag betalt i julhelgen....
och när jag lyckades ringa på telefontiden, så fanns naturligtvis inte rätt människa där....:mad:

Jag fick mailsvar idag där det stod så här:
"Vi har rättat till felet i vår reskontra och har inget krav gentemot er på de förfrågade fakturorna.

Ber om ursäkt för eventuell olägenhet."

Vilket måste vara ett standard svar efter som jag bara hade en.

Liknande trådar

Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 293
Senast: jerseyko
·
B
Hästmänniskan Har nu haft så otroligt mycket problem med ASVH i samband med registrering av fölen plus dom äldre hästarnas pass och blir därför...
Svar
10
· Visningar
1 482
Senast: Linda L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama