Obehagligt

M

mathil

Min pappa har jämthundar som han jagar med. Igår var han ute med hunden på fjället och hade pejl på hunden, hunden far efter en älg och blir borta flera timmar, inte ovanligt för denna hunden. Efter ett tag börjar i alla fall pappa undra för hunden rör sig inte så pappa börjar leta. När hunden hittas visar det sig att han fått in kvistar i magen, som gått igenom bukhinnan så han blödde.

Blev att åka till djursjukhuset och operera. Tur att pappa hade pejlen på för annars hade han förmodligen aldrig hittat igen hunden som inte tog sig någonstans. Kan tilläggas att pappa har otrolig otur med sina hundar dem senaste åren :crazy:

Sv: Obehagligt

Operationen verkar ha gått bra, ska med och hämta honom i morgon.

Lite off topic, men vad är det för pejling du har på hunden? Vart får man tag på det?

dorisdoris-plastmatte till hund som gärna springer iväg så fort han får chansen... :smirk:

Vet faktist inte vad det är för märke men pappa köpte den begagnad

Pejl finns att köpa i de flesta jaktbutiker. När vi köpte gick det lö på ett par tuenlappar, men det finns säkert begagnade vid det här laget. Det är inget hunden kan gå omkring med jämt, ganska otympligt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 248
Senast: Enya
·
Hundhälsa Pärla klämde sin lilla tass i dörren 😭 Det blev tvärdrag och jag hann inte stoppa dörren helt. Så den flög inte igen med full kraft men...
Svar
3
· Visningar
2 349
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 911
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 683
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama