D
Dressyrponny
Jag har tänkt på en sak.
Har sett att både Öb och H**ks har billiga sadlar.
ÖB Har en sadel som tidigare kostade 1400 kr och sen 999 och nu rea 300 kr.
Om man kollar noga och studerar den så är den hård och det är synliga stickningar och lädret är inte lika bra. Den verkar ha en vid bom och st upp till 18 tum. Märke: Horse Pro. Brun och svart.
H**ks har en liknande sadel med gula stickningar vid sidan. Finns i färgerna brun och svart och upp till 17 tum.
Den är nästan lika under som ifrån ÖB. Bar att den är lite mjukare i sin sits än Öb´s.Kostar runt 1200 kr.
Men det jag nu undrar stort över är att om denna sadel ifrån ÖB hade sålts på H**ks om man hade då köpt den? och sen H**ks sadel på Öb.
Hänger ni med?
Men hur vet man nu att dessa sadlar är bra rep inte bra.
Har någon haft Öbs sadel och ridit i den? och lika H**ks och jämfört dessa två?
Eller tar ni förgivet att bara för den kommer från ÖB så är allt dåligt?
Att allt är bättre ifrån H**ks.
Vill veta hur ni tänker kring detta.
Visst.. en annan sadel är säkert många ggr bättre. Men ibland stirrar man sig blind på billiga sadlar eftersom dem är billiga kan det ju ej vara bra.
Nu har jag ingensadel av denna typ till min häst. Så jag vet ej,.
En del säger att båda sadlarna är bra en del säger bara skit.
Vad ska man tro.
Har sett att både Öb och H**ks har billiga sadlar.
ÖB Har en sadel som tidigare kostade 1400 kr och sen 999 och nu rea 300 kr.
Om man kollar noga och studerar den så är den hård och det är synliga stickningar och lädret är inte lika bra. Den verkar ha en vid bom och st upp till 18 tum. Märke: Horse Pro. Brun och svart.
H**ks har en liknande sadel med gula stickningar vid sidan. Finns i färgerna brun och svart och upp till 17 tum.
Den är nästan lika under som ifrån ÖB. Bar att den är lite mjukare i sin sits än Öb´s.Kostar runt 1200 kr.
Men det jag nu undrar stort över är att om denna sadel ifrån ÖB hade sålts på H**ks om man hade då köpt den? och sen H**ks sadel på Öb.
Hänger ni med?
Men hur vet man nu att dessa sadlar är bra rep inte bra.
Har någon haft Öbs sadel och ridit i den? och lika H**ks och jämfört dessa två?
Eller tar ni förgivet att bara för den kommer från ÖB så är allt dåligt?
Att allt är bättre ifrån H**ks.
Vill veta hur ni tänker kring detta.
Visst.. en annan sadel är säkert många ggr bättre. Men ibland stirrar man sig blind på billiga sadlar eftersom dem är billiga kan det ju ej vara bra.
Nu har jag ingensadel av denna typ till min häst. Så jag vet ej,.
En del säger att båda sadlarna är bra en del säger bara skit.
Vad ska man tro.