Oacceptabelt beteende

Sv: Oacceptabelt beteende

Det var väl inte på grund av att din kompis hund fick ett D som den blev avstängd? Det var väl för att den bet domaren?

nej det var givetvis inte pågrund av att kompisens hund fått ett D... jag funderade bara på hur vanligt det är att hunden blir avständ direkt efter att ha fått ett D.

Och hade du läst vad jag skrivit så hade du också sett att hunden inte bet domaren utan morrade när hon tog tag i honom när han lagt sig ner på bordet.

har så dålig avreaktion vid rädslor att hela dagens humör påverkas om den blir överaskad,

Antar att du syftade på det jag skrev.

Detta var en unghund som inte varit ute på något så stort. Både hund och ägare blev överraskade och reagerade. Att det satt i är olika för olka hundars temprament. Mina hade glömt det på en minut och struntat i alltihop, men den hund det gällde är av en ras som är mer reserverade mot människor.

Jag tycker det är vanligt hyffs att man inte hoppar på någon bakifrån utan att säga något. Dessutom undrar jag hur någon vågar göra så? Nu blir denna hund bara resererad när något händer men alla hundar på en utställning är knappast stabila även om de ska vara det. Det är risk att bli biten när man gör nåt sånt.

Jag har läst det du skrev och du skrev inte att din kompis/bekant eurasier morrade när domaren lyfte upp den. Du skrev att han högg mot domaren, inget mer. Jag svarade på ditt sista inlägg där du skrev att din kompis hund blev avstängd för att den fick ett D. Dina ord, inte mina.

För övrigt håller jag med om att domaren i ditt fall betedde sig otroligt illa, och själv borde bli rapporterad.

Men tycker du verkligen det är en stor påfrestning för hunden att tre okända personer närmar sig?
Så stor att det är fullt rimligt att den kastar sig på rygg?

Förmåga att avreagera har inget med reservation att göra. Oförmåga att avreagera är alltid en brist oavsett tillgänglighet hos hunden. Framförallt eftersom den som lider av det är hunden.

Nej det säger jag inte, men det är den enda förklaringen jag har till att detta inträffade.

Som sagt det var inga problem alls under lördagen och heller inte vid tidigare utställningar. Detta är annars en väldigt stabil hund som är oerhört van vid hantering och mycket liv och rörelse.

Kanske var helgen för påfrestande och tröttheten gjorde att han reagerade mer än han annars skulle ha gjort jag vet faktiskt inte.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 463
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka