Sv: Nytt stallströ - någon som testat?
Jag använde Hippogold under hösten! Vi funderade på att bli återförsäljare i Värmland men inte många vågade att pröva det så blev inget..
Jag var HELT SUPERNÖJD...

Dammar inget alls, jättemysigt att stå & sova på.. rent o fräscht, bra uppsugning m.m...
Efter det böt jag dock till vanligt halm ëftersom det är svårt att få tag på hippogold här uppe.. Inte letat ordentligt förens nu när jag ska flytta och vill väldigt gärna börja med de igen.
Vi fick lite rabatterat då med våra pallar med provbalar men tror butikspris ligger på ca 70kr/bal..
hittade detta även jag på Falsterbo första gången... men deras rekommendationer om mängd ansåg jag inte stämma.
Har en box på ca 12 kvadrat. jag grundhalmade denna box med 7balar. efter ett par dgr hade det vidgat sig lite så 6 st hade räckt.. sedan använde jag ca 6st i månaden...
Detta är dock mer än vad jag tror medel skulle använda sig av för jag är galet pedant o mkt halm i boxen ska det vara. så jämför jag med kutterspån som jag haft under längre tid så används lika mkt kutter om inte ännu mer då det är betydligt jobbigare o att mocka i kutter.
Så rekommenderar er som har möjligthet att lätt få tag på detta att använda det!! Är det någon som vet några mer återförsäljare i Sverige än de i ystad??