Nytt stall! Överlycklig!

CeciliaT

Trådstartare
Ni får gärna flytta tråden om den ligger fel.

AAAh! Kan inte hålla mig längre! På söndag ska jag flytta min häst till ett nytt stall och det är som rena rama paradiset! Nybyggt, grymt fint, manege färdig i sommar, fina hagar, min häst och hans bästis kommer få flytta dit ihop och stå i samma hage, jättebra stallägare m.m.
Är så lycklig så jag smäller av! :)
Har alltid stått i de stall som har varit av den "billigare" sorten. Men nu ska jag hamna i ett "fin-stall" men som ändå inte är dyrare. Med service som är underbar. Det känns så overkligt att sånna som jag, hobbyryttare, ska få stå så fint :) (missförstå mig rätt).

Hur gör ni för att inte vänja er när ni väl stått i ett jättebra stall ett tag? Jag vill så gärna behålla synen som jag har på det nu så länge som möjligt. Jag vill inte vänja mig vid det "bästa" utan fortfarande se hur bra det verkligen är :)

Behövde bara skriva av mig lite. Räknar ner dagarna :D

Sv: Nytt stall! Överlycklig!

Mina två hästar står i ett jättebra stall :) arabstuteri med kunniga ägare, känner dem sedan tidigare, fräscht i stall och ligghallar, fantastiska ridvägar, bra hyra osv. Fullservice är det så det passar mig perfekt då jag jobbar mycket. Räcker med att tänka vad man har så blir man nöjd, hör man andras historier blir man överlycklig att man har det så bra. Det jag kan sakna är eget stall och vettiga arbetstider då man missar lite av kontakten (dvs hästarna blir sådär löjligt glada när man kommer till hagen med mat och sådär). Det är en speciell känsla, särskilt att se ut över egna hagen innehållande ens egna djur. Däremot är det skönt att få en paus från måstena så det dämpar inte min glädje på nåt sätt.

Provade faktiskt att flytta hästarna en sväng för att få dem ett par mil närmare men ångrade mig och flyttade tillbaka hästarna. Hittade i stället ett boende närmare djuren som dessutom var bättre än lägenheten i Bromma. Nämligen ett fristående hus på landet! :love:

Jag är oxå hobbyryttare. För 2 år sedan flyttade även jag & mina 2 killar till nybyggt "varm"stall.. Idag förstår jag dock inte hur man klarar sig utan, spolspilta med varm/kallvatten, badrum med dusch, wc & tvättmaskin, fikarum, torkrum för täcken, fikarum :), ridvolt 30x60 och ridhus 20x60 & stallpersonal som sköter utsläpp, lunchning, insläpp & nattning..:angel: (ingen ridskola) privatstall med ca 13 boxar.

Jag har inga tävlingsambitioner, jag vill bara träna för bra tränare, rida ca 5 dagar i veckan, fika med bästa stallkompisarna & bara ha det så bekvämt som möjligt som heltidsarbetande hästägare. :)

Man vänjer sig oavsett om man flyttar från något bättre till något sämre eller tvärtom ganska fort.

Har haft häst i olika stall med olika stor bekvämlighet. Man har vad man har att utgå ifrån när man väl är där man är. Efter att ha haft häst i olika stall under många års tid så vet man till slut vad man vill ha. Vad man klarar sig utan, och vilka brister man kan leva med. Men man strävar naturligtvis efter att ha det så bra som möjligt.

Vad kul att du hittat ett stall som verkar bra :-)

Har stått med mina två på helinackordering sedan årsskiftet o jag blir lika överväldigad varje dag jag kommer till stallet o ser att boxarna är mockade, vattnet påfyllt o påsarna gjorda;).
Så skööönt att "bara" pyssla o träna!
Helt plötsligt finns det energi över till både det ena o det andra, kan knappt förstå att jag gick upp kvart i sex 3-4 dagar i veckan förut när jag inte jobbade förmiddag, för att åka till stallet o fodra o släppa ut 17 hästar..

jag har nu alltid stått i eget stall, men före renoveringen så var det ett gammalt ko stall(med betoning på gammalt! 100+år gammalt), inget vatten, lågt i tak, ponnyn och shettisen gick i samma lilla box, halva stallet var fullt av bråte, lädret möglade, det regnade in, det var extremt dålig luft, snöade in genom dörrarna, höet fick stå i ladan men möglade ändå för att komma upp till loftet fick man klättra upp genom att stå på box dörren och klättra upp genom ett hål i golvet XD osv osv...

men nu så är det renoverat ^_^! 3 stora boxar, ljust och fint, nytt höjt tak och loft, söt liten uppvärmd sadelkammare, uppbindnings plats, bra med förvaring och rent och fint:love: när jag går och irriterar mig på att det inte riktigt är klart (lite till att putsa och dörrarna behöver bytas) så är det bara att tänka tillbaka till hur det var innan ^_^. nu är detta kanske bara utseendet på stallet som har ändrats men bara man tänker på vad man faktiskt har lite då och då så blir man glad ^_^

Min minishettis stod i samma stall som mångmiljon hingstar :D Det var det första stallet vi stod i, så jag hade inget att jämföra med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Stallet min vän och jag står i har bytt ägare och arrendatorn (som vi tidigare hyrt lösdriftsplats av) lämnar gården. Vi överväger att...
Svar
19
· Visningar
3 219
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·
Anläggning Ägaren till vår medryttarhäst ska byta stall och då jag och dottern är de som rider hästen mest (äldre häst som inte går alla dagar) får...
2
Svar
24
· Visningar
2 582
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar