Nytt stall - men ingen verksamhet

Sv: Nytt stall - men ingen verksamhet

Drygt ett år??? Nu har nog styrelsen försökt släta över sina misstag igen. Det handlar om FLERA år om man inte räknar med de katastrofala månaderna under Liljedorfs styre i vintras. DET var ingen ridskola. Det var privat träning där endast duktiga elever var välkomna. Ville man lära sig rida fick man vända sig till någon annan klubb. Dessutom valde Liljedorf att endast ha stora hästar eftersom man inte ville ha barn på sin "ridskola".

Skandal att detta får fortgå!!! Ett stall för tre miljoner klart i våras, och ett ridhus värderat till fyra-fem miljoner men ingen verksamhet. Just att det skulle drivas ridskoleverksamhet var ju ett krav för att få pengar till ett nytt stall.

Det finns många före detta medlemmar som kommer tillbaka om hela nuvarande styrelsen avgår. DET är nog klubbens enda räddning.

Sv: Nytt stall - men ingen verksamhet

Kan inte mer än hålla med föregående talare,att styrelsen borde avgå ser jag som en självklarhet,det var ju allt för många som varnade redan innan dom tog sitt beslut att välja U.L.
Men som privatryttare kan jag ju inte annat än tacka för dom åren vi haft tillgång till ett fint ridhus dygnet runt :angel:

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Shixle
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På Spelmansgården, belägen på Hallandsåsen, drivs en ridskola med islandshästar sedan flera år tillbaka. Nu ska ett nytt stall göra...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: Gunnar
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportens lokalproblem på Österåsområdet i Hässleholm kan vara nära en lösning. En ny utredning, som redan ska vara politiskt...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna