Nytt stall!! Bra tips önskas!

K

kotte

Nu ska byggas nytt stall. Byggnaden finns - En fd maskinhall 11*20, takhöjd ca 3,5 meter under bjälkarna, med bra betonggolv, vatten och el. Tjocka ytterväggar av lättbetong. Fönster finns och en stor port. Nu ska detta inredas till främst islandshästar. 6 boxar (9m2)varav 1 större (15m2) och lösdriftsdel. Plats för grejjor, sadelkammare och foder.

Har ni några bra tips och idéer? Sådant som ni tycker fungerar bra i ert stall, sådant som ni sett och önskar att det fanns i ert stall. Sådant som vi absolut inte ska göra. mm mm. Kom gärna med tips som; tänk på att ha en plats för detta eller detta; om jag fick ändra på något så skulle jag ha gjort...

Tacksam för tips av alla slag - små och stora!!

kotte
 
Sv: Nytt stall!! Bra tips önskas!

Sök här på forumet...Det finns flera trådar om stallbygge här och vad man ska tänka på i form av tillstånd.
Eftersom Du ska bygga om i befintligt stall krävs bl.a. förprävning från Länsstyrelsen.
Så sök, så finner Du....

mvh
Carina på Cesam Arabians
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 586
Senast: skogaliten
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 498
Senast: Angel
·
Anläggning Funderar på att bygga stall och skulle behöva tips på planlösning för ett praktiskt stall på 6 boxar. 2 boxar ska ha måtten 3,5×4-4,5m...
2
Svar
36
· Visningar
3 818
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp