Nytt "problem"

Sv: Nytt "problem"

Grana skrev:
Coco är jag. Ser ju på din användarbild att du har katt :)

Hehe, såhär elak är han mot katter ;)
imag0084_orig_SE.jpg

Vad har du för problem med hunden egentligen? Har inte orkat leta upp gamla trådar så skriv lite kortfattat :D

Aliide skrev:
Vad har du för problem med hunden egentligen? Har inte orkat leta upp gamla trådar så skriv lite kortfattat :D

Oj.. det är mkt :crazy:

Kan klistra in lite från en gammal tråd ;)

Från att Mulle var valp fram tills han blev 1 år så bodde jag tillsammans med mitt ex. (som fö är en riktig idiot)
Han misshandlade mej praktiskt dagligen och hunden fick ta väldigt mkt stryk. Bl a sparkar, kastad nerför trappan, slag me sopborste mm. Det är väl där jag skulle gått in och skyddat hunden, men det är inte så lätt när man ligger sönderslagen själv och inte kan/vågar ingripa.
Det slutade iaf med att så fort han kom i närheten så flög hunden upp i mitt knä och bara låg och skakade, vilket gjorde mitt ex ännu surare och proceduren upprepades.

Resultatet av det där är att han är väldigt mammig och har extrem separationsångest, litar inte på nån annan än mej, avskyr killar/män och gör utfall mot dom flesta av det könet, (det har dock blivit bättre). Stressar och stirrar ihjäl sej om han inte vet att jag är i närheten, även om jag bara går på toa..
Ja.. det va väl lite kortfattat :crazy:

Han är fortfarande likadan och nu är det 2 år sen vi flyttade från exet...

Mulles_matte skrev:
Oj.. det är mkt :crazy:

Kan klistra in lite från en gammal tråd ;)

Från att Mulle var valp fram tills han blev 1 år så bodde jag tillsammans med mitt ex. (som fö är en riktig idiot)
Han misshandlade mej praktiskt dagligen och hunden fick ta väldigt mkt stryk. Bl a sparkar, kastad nerför trappan, slag me sopborste mm. Det är väl där jag skulle gått in och skyddat hunden, men det är inte så lätt när man ligger sönderslagen själv och inte kan/vågar ingripa.
Det slutade iaf med att så fort han kom i närheten så flög hunden upp i mitt knä och bara låg och skakade, vilket gjorde mitt ex ännu surare och proceduren upprepades.

Resultatet av det där är att han är väldigt mammig och har extrem separationsångest, litar inte på nån annan än mej, avskyr killar/män och gör utfall mot dom flesta av det könet, (det har dock blivit bättre). Stressar och stirrar ihjäl sej om han inte vet att jag är i närheten, även om jag bara går på toa..
Ja.. det va väl lite kortfattat :crazy:

Han är fortfarande likadan och nu är det 2 år sen vi flyttade från exet...

Men lilla snutten då... Har det gått framåt?

nja.. när det gäller utfallen så har han blivit mkt bättre, nu går det iaf att gå med honom bland folk utan att antingen behöva ha munkorg på honom eller gå stora omvägar.

Resten är väl på ungefär samma nivå som för 2 år sedan. Dock så kan jag lämna honom kortare stunder, en timme eller två med sambon eller hos mamma, men han stressar ju fortfarande upp sej nåt enormt, men han försöker inte tugga sej igenom ytterdörren längre :crazy:

Minst lika?
Mycket mer skulle jag vilja påstå.

Nu ger du mig oförtjänt mycket beröm.

Jag överväger att ta hennes erbjudande, men den största frågan är om hon står ut med honom. :crazy:
Å andra sidan så kan det bara gå på två sätt, antingen går det hur bra som helst, eller helt åt skogen.

Mulles_matte skrev:
Jag överväger att ta hennes erbjudande, men den största frågan är om hon står ut med honom. :crazy:
Å andra sidan så kan det bara gå på två sätt, antingen går det hur bra som helst, eller helt åt skogen.

Hon klarar ganska mycket! ;) I två månader hade hon vår taxherre. Hon både stod ut och tog mycket bra hand om honom.

Han trivdes nog bättre hos henne än hemma! Och även om han är långt ifrån ett sådant nervvrak som din hund verkar vara, så har han en del egenheter för sig.

Grana - förlåt att jag pratar över huvudet på dig, men du vet ju vad jag tycker! :love: För att inte tala om herrn själv. han avgudar ju dig. :) :bow:

prinsessfeminist skrev:
Hon klarar ganska mycket! ;) I två månader hade hon vår taxherre. Hon både stod ut och tog mycket bra hand om honom.

Han trivdes nog bättre hos henne än hemma! Och även om han är långt ifrån ett sådant nervvrak som din hund verkar vara, så har han en del egenheter för sig.

Det låter lovande :bow:

Här blir man satt på pedistal :)
Egentligen tycker jag inte att jag är så duktig. Jag är fruktansvärt dålig på att förklara när någon vill ha hjälp. Men jag tycker ju beteenden är intressant, och där lär man sig en del att studera. Speciellt när man har flera hundar.
Jadzia är otroligt kunnig och bra på att förklara. Ibland kanske jag inte tycker som henne, men i slutändan gör jag det ändå :)

Hur som helst till Mulles matte.
Jag har pratat med sambon. Och han tycker det är helt ok att din hund kommer hit ett tag (så länge som behövs)
Men jag förstår om du tvekar, för hunden och du känner inte mig. Men jag uppfostrar inte andras hundar, så du behöver inte vara orolig att jag skulle försöka mig på något med honom.
Sen bor vi på landet och träffar sällan på folk när vi är ute och går, och man kan ju anpassa promenaderna så man vet att man inte möter några mm.
När jag har en hund så kort tid, så får de vara så som de är.
Men när jag hade Priffes hund, då sa jag till om det behövdes. Nu var han också en trevlig hund så det behövdes sällan.

Hur som helst. Hör av dig om du är intresserad. Du har ju tid att tänka igenom det :)

Tack! :bow:
Jag ska verkligen tänka igenom det. Skickar ett PM så fort jag har pratat med sambon om det :)

Usch, fick tårar i ögonen när jag läste vad ditt ex gjort mot dig och din hund (har inte hängt med i tidigare trådar). Tur att ni kom ifrån honom och hoppas verkligen att din hund lär sig lita på män någon gång i framtiden. Måste vara jobbigt som det är nu. :crazy:

Hoppas det löser sig tills du ska in till förlossning och BB. Försök redan nu att börja vänja in honom där han ska vara, jag lovar du kommer att behöva och vilja lägga tid och energi på annat än att oroa dig över hur det går med din hund. Har en son på 10 månader och har nyss gått igenom förlossning och bb-tid. Och det är alldeles för underbart för att behöva oroa sig för annat. :love:

Ja det där tror jag är viktigt. Att man kan acceptera att hunden är som den är och inte ska uppfostra den. Men då pratar jag inte om vanliga vardagssaker. Hm hur ska jag förklara? Jag kan säga till (inte bli galet vrålförbannad) en kompis hund att man inte går upp i soffan eller tar från bordet, men jag skulle inte gå in och pilla på grundläggande saker. Problem, eller hur jag nu ska säga. Är hunden rädd för grisar så får den vara det och jag försöker inte göra nått åt det medans jag passar den typ.

Precis, är så jag menar också.

Jag tycker inte andra ska fostra andras hundar, om man har de kort tid. Sen är jag kanske för "lat" för att ta tag i något som bara är för en kort tid. Då lägger jag hellre den energin på annat :)

Grana skrev:
Precis, är så jag menar också.

Jag tycker inte andra ska fostra andras hundar, om man har de kort tid. Sen är jag kanske för "lat" för att ta tag i något som bara är för en kort tid. Då lägger jag hellre den energin på annat :)

I ditt fall så tror jag inte att det handlar om lathet. Snarare om vad som är lämpligt för hunden.

Det är inte stor idé att påbörja projekt om man inte kan se något resultat eller ens följa upp hundens fortsatta utveckling. Det är inte snällt mot hunden och skapar bara stor förvirring.

Och Mulles_matte skall ju inte skicka hunden på uppfostringsanstalt utan behöver bara hjälp några dagar när det närmar sig förlossningen. ;)

T.ex. fjäska sig in *hä hä* Det kan man lägga överdrivet mycket tid på ;) Jag FATTAR inte att mina hundar blir så glada att se dig :angel: Jag har passat en kompis odrägliga Labradorhane när han var i värsta åldern. Klockan 7 när han kom på morgonen så tog jag bilen direkt ut i skogen och så plågade jag dem i djupsnön i två timmar. Sen var han såååå trött och foglig också.

Så här plågar man en Labrador i ett par timmar:
http://image64.webshots.com/64/7/88/34/529178834jFbWPk_ph.jpg

testa att ta bort http... Gå annars in på sista bilden í mitt album...
http://community.webshots.com/user/tippan

Liknande trådar

Hundhälsa I början av förra sommaren började min 1½ år gamla borzoi att slicka sig mycket om tassarna. I samband med att vi gjorde...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 402
Senast: Is
·
Hundhälsa Min schäferhane började ju halta när han var 6 månader. Det röntgades och visade sig vara panosteit på rörbenen, alltså inte i lederna...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: dpmatte
·
Småbarn Usch, sitter här alldeles ledsen för jag känner mej stressad över hur livet kräver att jag är ifrån min dotter så mycket. Går sista...
Svar
5
· Visningar
1 577
Övr. Hund I somras övertog jag en hund som nu precis har fyllt 6. Visste redan då att hon inte kunde vara själv men tänkte med gott mod att...
Svar
1
· Visningar
1 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka