Nytt "problem"

Sv: Nytt "problem"

Mulles_matte skrev:
Oj.. det är mkt :crazy:

Han är fortfarande likadan och nu är det 2 år sen vi flyttade från exet...

Hemskt att läsa om detta. Ville bara inflika att träning kan hjälpa, men du får räkna med att en hel del sitter i livet ut. Saker som hunden upplevt under sitt första år sitter otroligt hårt i minnet. Skulle ju tro att den här typen av upplevelse sitter extra hårt fastnålat i bakhuvudet. Vi har haft två hundar som upplevt varsina hemska saker som valp/unghund och det går aldrig ur. Man kan träna bort en del och man kan mildra "symptomen" men de försvinner aldrig.

Kan bara önska lycka till.

Bor du i Gnosjö?!:) Coolt.. jag bor i Gislaved.. Tyvärr har jag redan en liten hund så det skulle nog inte gå så bra.. men annars kanske!

Sony skrev:
Hemskt att läsa om detta. Ville bara inflika att träning kan hjälpa, men du får räkna med att en hel del sitter i livet ut. Saker som hunden upplevt under sitt första år sitter otroligt hårt i minnet. Skulle ju tro att den här typen av upplevelse sitter extra hårt fastnålat i bakhuvudet. Vi har haft två hundar som upplevt varsina hemska saker som valp/unghund och det går aldrig ur. Man kan träna bort en del och man kan mildra "symptomen" men de försvinner aldrig.

Kan bara önska lycka till.

Jo, att det kommer finnas kvar resten av livet det har jag redan listat ut, så just nu tar vi en dag i taget :(

Curly skrev:
Bor du i Gnosjö?!:) Coolt.. jag bor i Gislaved.. Tyvärr har jag redan en liten hund så det skulle nog inte gå så bra.. men annars kanske!

Åhå, där ser man :) Japps.. jag bor i bonnhålan Gnosjö :D

Usch, nu skulle jag egentligen PM´a men latheten slog till.. (tänkte kanske att nån annan "granne" skulle se detta och hojta till;) ). Du är ju två år äldre än mig så då kanske vi gick på samma gymnasium samtidigt?!

Det är "läskigt" att få veta att man bor ganska nära varandra efter en tid här på forumet, fast jag kände inte direkt igen ditt nick..

Hehe... jag gick här i Gnosjö, o inte på Gärdeskolan :D Var för lat för att ta bussen varje morgon :crazy: :angel:

Liknande trådar

Hundhälsa I början av förra sommaren började min 1½ år gamla borzoi att slicka sig mycket om tassarna. I samband med att vi gjorde...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 402
Senast: Is
·
Hundhälsa Min schäferhane började ju halta när han var 6 månader. Det röntgades och visade sig vara panosteit på rörbenen, alltså inte i lederna...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: dpmatte
·
Småbarn Usch, sitter här alldeles ledsen för jag känner mej stressad över hur livet kräver att jag är ifrån min dotter så mycket. Går sista...
Svar
5
· Visningar
1 577
Övr. Hund I somras övertog jag en hund som nu precis har fyllt 6. Visste redan då att hon inte kunde vara själv men tänkte med gott mod att...
Svar
1
· Visningar
1 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka