Nytt material i kavajerna!!!???

D

Damp_

Jag känner mig ibland lite hämmad i min kavaj när jag tävlar.. vill ha ett material som gör att skuldrorna känns friare.. dessutom sitter vi o svettas i värsta ull-munderingarna på sommmaren i 30 grader.. finns det inte snygga kavajer gärna Pikeür el liknande, som kan lanseras i annat mer stretchigt material? eller något funktionsmaterial?
eller någon har redan gett ut dem??? hade varit najs med en kavaj som man känner sig helt fri i...

någon som vet, eller är det bara jag som stör mig på att alla idrottsmän har funktionsmaterial i sina sportutstyrslar utom vi ryttare? som om inte vi svettas dårå...

Sv: Nytt material i kavajerna!!!???

Jacson vet jag har en kavaj i stretch, där både yttertyg och foder är i stretch. Tidigare var det någon som gjorde en kavaj där bara yttertyget stretchade - till vilken nytta?!
Har ingen sån själv men funderar på att köpa ne just för att inte känna sig så "låst".
Jag såg nån monter på en tävling förra året där de hade en hel del tävlingskläder i funktionsmaterial, dock ej kavaj... men tävlingsskjortor och linnen bland annat. Kändes svala och sköna och såg faktiskt inte så dumma ut. Nu minns jag inte vad företaget hette, men det var bland annat Jacson de saluförde, så kolla på det.

Tackar!:bow: ska kolla upp hur de ser ut! ;)

man kan ju köpa vanliga funktionkläder i sportaffärer, och det kommer mer och mer i hästbutiker, men jag förvånas bara över att vi ryttare har så dåligt konstruerade tävlingsunderingar.. jämfört med andra prestationssporter. så klart är ridstövlar och byxor nödvändigt för det hade ju inte varit så bekvämt utan, men just att tävla i sommarhettan i ULL... som många av märkena gör sina kavajer av... det ställer jag mig lite frågande til.. men det är väl bara att rida o se glad ut,, som allltid annars!!!! :bump:

Just det diskuterade jag med de som hade de här produkterna.
Precis som du säger så kna man ju köpa funktionskläder i sportbutiker, men om man nu vill ha en ridskjorta, varför ska inte den kunna andas? Jag har dock tittat lite på Jacsons produkter sen dess, men inte blivit färdig att köpa än. Man känner sig ju såå fräsch efter en tävlingsdag i 30 graders värme, oavsett om man har kortärmad skjorta och bara kavaj den lilla stund man är på banan.. :crazy:

Hittade förresten bilden på Jacsons kavaj:

320.jpg

Den kostar om jag minns det rätt dessutom under 600 kr, så det är betydligt mindre än vad jag gav för min nuvarande, ibland är man bra dum.. ;) Fast det är klart, då fanns inte den stretchiga..

Ja, hur många gånger har man inte varit beredd på att när som helst dö av värmeslag pga värmen i kavajerna?:D Jag kan inte räkna alla mina ialf :angel: .

Mumin: Där är ju tom en sådan typ av kavaj som jag söker! Med "guld"-kant och formsydd, det borde man kolla in sen :) ! (Och kanske äntligen slippa värsta hettan under ritten. Jacson ligger dessutom precis bredvid Färs ridhus :D )

Jag har efterlyst detta hundratals gånger!

Jag vill ha en bekväm, strechig kavaj som andas. Då kanske man skulle föredra att ha kavaj när man tävlar hoppning också...

Ja, eller hur!!! varför ska vi ryttare ha så konservativa meterial i våra tävlingskläder... har någon sett en marathon-löpare, eller en 1000- meter hinder-löpare med ull-kläder??? som stramar lite, och inte andas??? hehe... jaja, allt för att vara fin, men ibland kan man känna sig lite instängd...

Tack alla för era funderingar :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka