Nytt Hästköp

J

__Jeanette

Hejsan, jag skulle gärna vilja ha lite hjälp från er bukare ^^,

Min första häst ( quarter hingst -00 ) fick jag ta bort i Juni då han fick benet avsparkat samma dag som vi skulle hämta hem honom, sen har jag varit hästlös till för 2 månader då jag hade en häst på prov, som sen visade sig ha kotledsinflamation somk var ensvis, efter 3 behandlingar var hon fortfarande halt 1.5 grader, så jag valde att inte köpa denna häst..
Nu är jag ju då ute efter en ny tävlingshäst IGEN,
Jag vill ju då ha en quarter/paint, inte äldre än 10 och hellst inte yngre än 3, gärna ha tävlat lite också..
Är det någon som har några bra tips?
:bow:

Sv: Nytt Hästköp

Hej!

vad är det du söker, hingst, vallack el sto?

spelar faktiskt ingen större roll ^^
Öppen för alla förslag :D

Ditt högsta pris vid köp? Tävla reining, pleasure, allround ? Ju bättre häst= högre pris

Joo, så pass mycket är jag faktiskt insatt!
Hade väl tänkt mig någonstans runt 100 000..
Min förra hingst kostade 100, så var det vi fick ut på försäkringen..
Det är en reining häst jag ska ha..
Ska och provrida ett sto från nedpoint i helgen så då får vi se om jag får något napp!

Svårt att veta vad du var intresserad av , det finns billiga ston och hingstar i Sverige som kanske passar att konkurera i Wras o allbreeedsklasserna men har svårt att komma på topp i AQHA klasserna. Då måste man öppna upp plånboken lite mer om man vill leta sig en bra quarter eller paint. Lycka till på provridningen o att du får napp.:rofl:

Joo, men som 16 åring så kan det vara lite svårt att få fram pengar..
Sen så är det inte frågan om att resa utanför sverige på tävlingar heller då det är nog långt att åka till tex. Skövde när man bor så långt upp som i piteå..
Vad menar du svårt att veta vad jag är intresserad av?
Tycker att jag beskrivit ganska bra, en välutbildad quarter/paint i 100 000kr klassen..

Senast ändrad av en moderator:

Joo, men som 16 åring så kan det vara lite svårt att få fram pengar..
Sen så är det inte frågan om att resa utanför sverige på tävlingar heller då det är nog långt att åka till tex. Skövde när man bor så långt upp som i piteå..
Tycker att jag beskrivit ganska bra, en välutbildad quarter/paint i 100 000kr klassen..

om du som 16åring kan skaka fram 100 000 tycker jag du ska vara ganska nöjd...:eek:

Joo, men det är jag också!
Med föräldrar och storebror kommer man långt :D

Tror hon syftade på inriktning av gren, man köper ju inte gärna en pleasure avlad häst till reining...;)
Lycka till med provridningen!:)

Nej därför skrev jag ju sen att jag ville ha en reining avlad/tränad/tävlad häst =)

Lägg ner den här tråden tills du kan discutera normalt här på Bukefalos, inte kul med "omogna" ryttare. Läs ditt första forums fråga, men okey man kan kanske "gissa" sig till vad du är ute efter. Och synd att du bor i norr men det har väll inte med priset i fråga att gjöra när man letar efter en häst och ber om "tipps":angel: Du beskriver en välutbildad quarter , paint den kan vara välutbildad i western riding, trail men super kass för reiningklasserna och den kanske inte har extriören för reining.

Vaa? Ursäkta nu förstår jag ingenting, vad är det som uppfattades otrevligt eller omoget?
var då inte min mening isf,.

Jaha, ursäkta, jag missförstog hela frågan!
Jag går från klubbnivå i tävling nu, och vill ha en reininghäst att utvecklas och börja tävla på högre nivå, den häst jag har nu är tvyärr ingen reininghäst och det är den grenen jag känner att jag vill tävla i.. Så jag är ju ingen som tävlar på elitnivå precis!
Sen spelar det inet mig någon större roll om dte bara är reining i stammen eller så, men vill gärna att dne är tävlad lite inom det..
:)

Okey, kika in på Lucky rider sidan på Quarter sto 10 år gammal säljes. Den har reiningstam och är välutbildad prisläget ligger runt den summan ni har tänkt er. Finns bild på hästen (fux) och den ser mkt trevlig ut.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 589
Senast: mackan
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 719
Senast: prallan
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 278
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.