Nytt Foder

sofia77

Trådstartare
Var på utställning med min hund i helgen och fick med mig en säck med foder som jag aldrig sett innan. Det kommer från Alg Gutten. Någon som använder det till sin hund? Och kanske har åsikter om det :) Mina äter just nu Four Freinds för att få bort spannmålet

Var på utställning med min hund i helgen och fick med mig en säck med foder som jag aldrig sett innan. Det kommer från Alg Gutten. Någon som använder det till sin hund? Och kanske har åsikter om det :) Mina äter just nu Four Freinds för att få bort spannmålet
Alg-Guttens har funnits i många år och vet dom som använder och är nöjda. Men det innehåller vida mycket mer spannmål än Four Friends

Exempel:
MEDIUM innehåller: Fullkornsvete, kött och animaliska biprodukter av kyckling nöt och fläsk, animaliskt fett, alger 2,5%, linfrömjöl, bryggerijäst, vetegroddar, mineraler, vitaminer och spårämnen.

Jag är ingen större fan av fodret, dels baserat på vete och då dessutom alger i där det inte är helt klarlagt hur mycket tungmetaller det kan innehålla.

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
2 118
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 370
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 353
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30