Nytt Foder

sofia77

Trådstartare
Var på utställning med min hund i helgen och fick med mig en säck med foder som jag aldrig sett innan. Det kommer från Alg Gutten. Någon som använder det till sin hund? Och kanske har åsikter om det :) Mina äter just nu Four Freinds för att få bort spannmålet

Var på utställning med min hund i helgen och fick med mig en säck med foder som jag aldrig sett innan. Det kommer från Alg Gutten. Någon som använder det till sin hund? Och kanske har åsikter om det :) Mina äter just nu Four Freinds för att få bort spannmålet
Alg-Guttens har funnits i många år och vet dom som använder och är nöjda. Men det innehåller vida mycket mer spannmål än Four Friends

Exempel:
MEDIUM innehåller: Fullkornsvete, kött och animaliska biprodukter av kyckling nöt och fläsk, animaliskt fett, alger 2,5%, linfrömjöl, bryggerijäst, vetegroddar, mineraler, vitaminer och spårämnen.

Jag är ingen större fan av fodret, dels baserat på vete och då dessutom alger i där det inte är helt klarlagt hur mycket tungmetaller det kan innehålla.

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 446
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka