Nytt betonggolv

Fria

Trådstartare
Hej alla,
vi håller på att bila bort gammal betong, bla foderbord och klackar, i vår ladugård. Meningen är att totalrenovera/bygga om detta till ett funktionellt stall till våra hästar. Men vad ska vi göra med all cement (klumpar) vi bilar upp? Vi ska fylla upp ett utrymme och gjuta golv där ( det är jordgolv där idag) kan man lägga gammal cement som fyllmassa och gjuta ovanpå? Vad gör man annars av allt betongavfall?

Sv: Nytt betonggolv

Det går att "återanvända " betong
Helst ska man ju använda makadam, men om ni lägger armeringsjärn ovanpå betongen så går det .
Hej från Hambo

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·
Anläggning Någon som vill ge tips hur vi ska lägga upp planritningen när vi ska bygga om den gamla halvrasade ladugården till stall? Det vi bestämt...
Svar
11
· Visningar
2 738
Senast: Andromedae
·
Anläggning Jag går i tankarna på att köpa häst igen och undersöker möjligheten att ha dem hemma på gården. Vi har en väldigt stor gammal...
Svar
3
· Visningar
2 837
Senast: Fideli
·
Anläggning Hej. Ny här på forumet. Har en fråga som jag tror är väldigt vanlig bland hästägare men ställer den för söker uppdaterade svar. Min...
Svar
9
· Visningar
4 342
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama